Jump to content

168grain barnes TSX 30-06 (med bilde av prøveskutt kule)


buttolo

Recommended Posts

hei! har N150 krutt, og trenger ladedata og COL.

har søkt og lett, men finner ingen data med dette kruttet, og denne kula, for må ha egen ladedata på TSX etter som jeg har hørt?

håper noen kan hjelpe meg med ladedata :D

 

hei! ladet med 47grain N150 med godt resultat! takker for ladedata, Norway!

148531_1486059319675_1479686716_31225189_1981999_n.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har du vært inne på ladetabellen til Vhitavuri som ligger på nett sidene deres?. Mener å huske at dem ikke hadde alle kaliber til Barnes TSX der, sjøl om det er en av verdens mest brukte og populære kule. Bruker sjøl Barnes TSX i 375, og fant den inne der. Du kan jo søke på orumet her au, å se om noen har lade data til denne kulen lagt ut her.

Link to comment
Share on other sites

Bruk startladning for vanlige 180 grain blyspisskuler og jobb deg oppover med 1 grain om gangen.

 

N150 er kanskje ikke det helt ideelle kruttet for din kombinasjon(Norma 204 og N160 er vel bedre egnet mht brennhastighet og hylsefylling).

 

Når det er sagt, så har jeg tidligere ladet med 50 grain N150 og 165 grains Swift Scirocco i en .30-06 med godt hell.

Jeg vil tro en ok startladning for deg med N150 kruttet vil være 47 grains, jobb deg oppover mot 50 grains.

 

COL skal du selv måle i den rifla du har tenkt til å skyte TSX kulene i.

Friflukt anbefaling for TSX kuler finner du på Barnes sin hjemmeside(mellom .07" og .03" hvis jeg husker rett).

Selv bruker jeg 1,5mm - 2mm for homogene kuler i mine rifler.

 

http://www.barnesbullets.com/informatio ... uidelines/

 

Husk at COL også må harmonerer med din rifles magasinlengde.

 

Lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

okei. takker for tips, Norway! hvorfor dere mener det ikke er en god kombinasjon aner ikke jeg. bruker 13grams kuler, og N150 bak, og får best presisjon med det kruttet i forhold til N160. virker som børsa mi ikke er noe for det kruttet, men kunne jo sikkert justert mengden litt, men hvorfor det, da jeg er knall fornøyd med N150 :D

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Det viktigste er at N150 kruttet fungerer for deg, i din børse.

 

Bakgrunnen for mitt tidligere svar mht N160 og Norma 204 krutt som muligens mer optimalt i forhold til kaliberet, handler om faktorene hylsefyllingsgrad(trykkurve?) og hastighetspotensiale. Verken hylsefylling eller hastighet er viktigere enn presisjon, så dersom N150 gir best presisjon med grei hastighet i din børse, så velger du naturligvis det.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
kruttene N140 og N150 blir litt for raske for kalibret, de har stått for mange utbrente kammer.

 

TULL!!

 

aldri hørt om utbrent kammer pga kruttet. n150 er høyst vanlig fra 110grain og opp til 200grains kuler, og N140 er med helt fra 100grain til 180grains kuler. det står ladedata på lapua sine hjemme sider, så ikke kom her og fortell at det ikke er egnet for kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...