Jump to content

Vanguard .308W - Lyddemper, pipelengde og kikkertmontasje?


plagfinn

Recommended Posts

Tror da jeg har bestemt meg for å kjøpe en Vanguard i .308W. Bruksområde for jernet blir vidt - både småvilt og storvilt. Har noen spørsmål som det hadde vært fint å få litt respons på :)

 

1) Ønsker ganske kjapt å få tak i en lyddemper - eks. Hausken std. Regner med at jeg stort sett kommer til å bruke denne, men greit å kunne nappe den av også. Kan/bør jeg kappe pipa? Evt. hvor mye kan/bør den kappes?

 

2) Hva slags baser bør jeg velge mtp kikkertmontasje. Ønsker å bruke QD-montasjer og skifte mellom et par kikkerter. Finnes det noen std. baser eks. Weaver eller Picatinny som er *gode*? Har mulighet til å kjøpe i USA da jeg skal ha et lenger opphold over dammen. Fant en EGW picatinny-skinne, men ser at den fikk dårlig kritikk.

 

På forhånd takk for hjelpen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ble Vanguard i .308W. XXL var utsolgt fra når jeg skulle kjøpe, men de skulle få inn et nytt parti i løpet av et par uker. Blir bra.

 

Har et spørsmål om lyddempere...

 

Ser at XXL har en egen variant av A-Tec demperne: TMM-45. Prøvde å få informasjon om denne fra A-Tec i går, men de kunne ikke hoste opp data. Er det noen som har testet denne (TMM-45) mot TMM-4? Evt. om noen bare har erfaring med TMM-45, og kan anbefale denne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...