Jump to content

Sako ble Kimber (ny trådtittel


peders

Recommended Posts

Spørs om det er verre på denne tida av året. De fleste er vel ute og jakter med finnlightene sine, og priser seg lykkelig over at de har et slikt fint lett jern på ryggen. Utpå etterjulsvinteren har noen av dem glemt hvor fornøyde de var, og får lyst på ny rifle. Mye bedre marked etter jul.

Link to comment
Share on other sites

Her går det unna.

 

Min gode venn Tom ringte og da ble det Kimber Montana i stedet. Har hatt flere kimbere tidligere og vært fornøyd med disse. Prisen her var såpass fordelaktig at jeg måtte slå til.

Tråden kan stenges for min del for å unngå fristelser 8)8)

Link to comment
Share on other sites

Kimberen er i 260. Jeg har hatt kimber i 260, 7-08 og 308 tidligere.

Denne går Ok i følge tidligere eier, men skal selvfølgelig testes godt.

Jeg liker både kassene, sikring, mating og stokk svært godt på disse og da kan det vel hende det blir nytt løp etter hvert.

Pris: 8)8)8)8)8)8)8):mrgreen:

 

Jeg har en sako hos rafdal nå for ekstra løp i 358 win (den er i 260 nå) der moffe blir montert. Denne har jeg HT stokk på så kimberen blir i samme gata.

 

Rafdal mente vi kunne komme under 2,2 kg med lett, kort flutet 358 winløp i Kimberen, men før jeg gjør det er det mulig 260 løpet blir 40 cm. Det er demper på den, og med 100 grs Nosler partition og N120 krutt bør dette bli ei hendig rådyr og beverbørse. Ellers må jeg bare finne det ultimate ukurante kaliberet jeg kan få ned i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Med erfaringene dine fra socom kan du jo putte en .45 Win i kassa. For å finne et ultimat ukurrant. .452 kuler i pistolpatron = Rådyr-ekspress. bruk kuler til revolverjakt og du har ekspanderende kuler til sub :mrgreen:

 

 

Jeg tok den :wink:

Du fisker etter 260 pipe nå :mrgreen:

 

Det er nevnt en kreasjon i socomtråden, 458*1,6" eller noe lignende.

Kunne jo vært artig å hørt noe mer angående den. Jeg tror bolten blir begrensningen. Jeg har ikke fått børsa hit ennå så jeg får ikke målt. Husker ikke støtbunnmålene i farta heller :oops:

 

Kanskje jeg skulle endre trådtittel :?:

Link to comment
Share on other sites

Har noen .45win liggende fordi jeg har vurdert en pipe selv i .260'en. :lol:

 

Apropos 260 pipe så har ikke det akkurat noen hast, jeg har skrudd ut den og satt inn .308 selv fordi jeg ikke har hatt tid til å lade. Kommer ikke til å sette inn noen pipe hvor jeg MÅ lade patronene på ganske lang tid. (Tror jeg :oops: )

 

Men, den løsningen med 458*1,6(284) virker interessant.

 

Trodde forresten ikke at du skulle ha flere muffeløsninger :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det er rart med det.

Det har vært ganske mye jeg ikke skulle ha igjen som plutselig har blitt løsningen.

Jeg ble i et enormt behov for å bytte ut noen børser og for meg betyr det at noe sendes Rafdal. Jeg har ennå ikke sett noen god løsning på nøkkel til sakokasse så da blir det moffe, i og med at jeg vil bruke flere løp i denne også.

Har hatt ei sako med flere løp tidligere uten moffe, men den ble både stygg og herpet av nøkler og tenger. Det vil vi ikke ha noe av. Ruskete børser får etterbrenner ta seg av :mrgreen:

 

Det blir nok en kreasjon :idea: i Kimberkassa, det kjenner jeg i knea nå

Jeg er litt ferdig med remingtonkasser for i år, men neste år, da......

Link to comment
Share on other sites

Siden det ikke ble noen Finnlight denne gangen endret jeg trådtittel.

 

Tom kom opp fra Oslo i går for å jakte rådyr. Med på lasset hadde han Kimberen i 260. Jeg har hatt Kimber tidligere og blir like overrasket hver gang over hvor lette og hendige disse er.

Siden Tom var første eier på brøsa vet vi her historien. Denne har gått akkurat 50 skudd, 2 ganger 25 skudd med 120 grs Nosler BT.

Med på kjøpet ble det 4 poser nye remingtonhylser, montasjer, dieset og Hardcore demper.

 

Jeg satte på en kliss ny Victory 3-12*56 med lys og kjøkkenvekta stoppet da på 3150 gram. Med demper ca 3550 gram. Ikke verst i det hele tatt. Og slett ikke så topptung og vinglete som jeg fryktet.

 

Børsa skal testes på torsdag (må på kurs frem til da) så tilbakemeldinger kommer. Kanskje jeg lar den være 260 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...