Jump to content

cz sp-01 shadow vs sig sauer x-five allround


espenhm

Recommended Posts

Begge er meget gode pistoler.

 

X-five allround ble brukt av vinneren i production på EM i høst. og VM i 2008 ble vunnet med CZ shadow.

 

I norge er Shadow meget godt utbredt både til NSF og NFPS programm.

 

har selv en CZ75 sp01 tactical som er broren til shadow. er en meget god pistol, men er mer forseggjort arbeid i en sig.

Link to comment
Share on other sites

Sig'en er så tung at rekyl blir neppe et problem. Den har høyere kjernelinje og klumpete grep så du bør holde i en sig før du kjøper. Sig har nedspenner, Shadow må du manuelt senke hanen på til praktisk skyting (det skjer vel hvert år uhell under denne prossessen). Når det gjelder kvalitet så er det som å sammenligne skoda med mercedes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun skutt med xfive og ikke xfive allround. Sånn iforhold til rekyl så er vel de like? Mulig vektforskjell?

 

Skjøt ihvertfall begge to (cz og sig) rett etterhverande sist måned på banen å for meg så var det som natt og dag iforhold til rekyl. Mye behagligere rekyl på sigen. pga vekt bevertail etc sikkert. Utover det skal jeg ikke utale meg så mye:), men er litt enig at det er som å sammenligne mercedes med Skoda. Komme ann på penger da, allround er dobbel så dyr er den ikke?

 

Om det er kjempe forskjell på rekyl på xfive and xfive allround får noen si fra å arrestere meg:)

 

Ps! Også føle jeg det er litt mer historikk/sjel bak sig noe som er sjarm for meg som millitærmann;)

 

Psps! Notere også at cz er veldig utbredt i klubben min, så antar de har mange fornøyde kunder:)

Link to comment
Share on other sites

Xfive er singel action only, uten nedspenner.

 

Ellers så har den nill tre grep. Og vesentlig bedre stille muligheter. Feks avtrekksvekt, posisjon på avtrekker etc. Så er i en helt annen klasse sammenlignet med allround. Derav mye dyrere! Tippe rundt 20000 nå, mens allround ligge på 12000.

 

Den har også 19 skudds magasiner som standard kontra 17 på allrounden. Å den har magwell for hurtigere magasin bytter.

 

Avtrekket er vel også av en helt annen kvalitet i seg selv.

 

Komme ikke på noe annet i farta men er nok andre ting å. Mye av dette kan du oppgradere allrounden med også, men da begynne vel prisen nærme seg uansett.

 

Også har xfive manuell safety da.

 

Kan se variantene her:

http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?p ... gidlevel=0" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...