Jump to content

Tilpassing av Star Baikal 12-76 o\u


Clakz

Recommended Posts

Har nykjøpt hagle i boks, som etter litt startproblemer fikk skikkelig smørning som erstattet fabrikkfettet og nå trengs det tilpasning her. Treffer omtrent ingen leirduer med haglen og regner med, at selv om jeg er fersk leirdueskytter, at haglen er en god porsjon av problemet, da jeg ikke har spes problemer med å treffe minst halvparten av duene med "leiehaglene" som vi har på JFFL`s leirduebane.

 

Så jeg lurer på om noen har bilder \ fremgangsmåter de kan legge ut, gjerne sammen med tips og råd til hvordan å få dette til uten å bruke så alt for mye penger i det? :)

Link to comment
Share on other sites

Bygg på i ønsket retning med tape, liggeunderlag osv til du vet hvor mye som skal til, stift og lim på hardtre som så formes til rette mål. Kapp eller forleng kolben til rett mål.

 

Første jobb er å finne ut hvor skuddene går!

 

 

Alternativt-mål en børse du treffer med og fornadre den du har til den passer.

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde noen av de samme problemene... jeg fikk en annen person til å se over skuldra mi og langs børsa for å se hvor jeg sikta.. fant ut att jeg skøyt konsekvent veldig høyt. så da var det å trene seg opp med en litt annen kinnkontakt så gikk det bra!

 

ingen problemer i dag!

Link to comment
Share on other sites

Har to hagler selv, en Star baikal, og en beretta 686. Star-hagla måtte jeg tilpasse veldig, deriblant fikk jeg kjøpt en slags gummi, el. lær-kappe som jeg satte på kolben for å forlenge den litt. På den måtte "satt" hagla med en gang jeg kastet den opp. Som sagt, du må kjenne og prøve deg frem under trening for å finne ut hvilke deler som burde tilpasses.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Noen gode tips til hva slags trevirke man skal bruke for å tilpasse noenlunde likt som resten av verket :?:

 

Får prøve meg frem med div skum og plastikkløsninger imens, til jeg finner noe som virkelig gjør susen.. Regner med jeg skyter i alle retninger foreløpig :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...