Jump to content

Mulig Drilling kjøp


243 winchester

Recommended Posts

Tråler markedet etter en Drilling som ønsker seg en ny eier :D .

 

Etter å ha klikket meg gjennom xxx antall inn og utlands sider så ser jeg det er mye å velge i. Noen drillinger har docter sight eller lignende montert mellom hakemontasje basene (Hake basene er ikke i bruk). Eks :arrow:http://www.kombi-vaaben.dk/?s=vis_vare&id=116

 

Finnes det egen montasje som festes direkte på skinna, eller er dette tilpasset av børsemaker? Kunne tenke meg en drilling med to kikkerter. En Doctor sight, og et kikkertsikte. Allerhelst skulle det vært en med Svingmontasje, med her er utvalget minimalt ifht Hakemonatsje med sky high kikkert. Tyskerne skal ha for trua på hakemontasje :D

 

Har du noen tips å komme med, så hyl ut. Gjerne kom med anbefalinger om merker, jeg bør være på utkikk etter.

 

Det jeg kunne ønske meg er:

 

Drillingen bør ikke overstiger 3,3kg, uten optikk.

16/70-16/70-7x57R

Helst svingmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Vel, eg er mest glad i hakemontasjar, men det er jo ein smakssak.

 

Handlar eindel om følelsar og subjektive meiningar, dette temaet, og sjøl likar eg best Sauer & Sohn, Heym og Krieghoff sine drillingar. Då helst gamle, frå 1970 og eldre, gjerne førkrigs om dei er i god stand.

 

Dette at hakemontasjane er høge er pga at du også har moglegheiten for å bruke dei åpne sikta på dei fleste drillingane samtidig som kikkerten er påmontert, dersom holdet blir kort. Det har du vel ikkje med ein svingmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

 

Bra merke og kalibervalg :D

 

"Sauer und Sohn Eckernförde" er ingen modellbetegnelse, men ein indikasjon på at den er produsert i byen Eckenförde. Etter krigen blei produksjonen flytta dit frå Suhl. Trur dei begynte produksjonen i Eckenförde i 1952...? Correct me if I'm wrong!

 

Så hvis du legg inn bilder er det lettare å anslå den spesifikke modellen.

 

Kjøpte du på egun?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hvis du skal sette rødpunkt på drillingen i hake/svingmontasjen bør du sjekke ut MAKlick montasjen. Da kan du ta av rødpunktet og sette på kikkert på toppjakta. Så er det bare og sette på rødpunktet igjen på rådyrjakta, men herligheten koster ca 300 euro for den som kan justeres.

Du bør også vurdere å sette rødpunktet i fremre base, bedre på fluktskyting.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svaret, skal prøve å legge inn et bilde senere :D . Søkte på brukte våpen i Tyskland,og fikk opp en butikk som eksporterte våpen. Skal få montert en docter sight i bakre basen når jeg får den hjem. Våpenet koster 690 Euro

 

Kan du legge ut link til butikk? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...