Jump to content

Hare bestand på Østre Gausdal


Dzuve

Recommended Posts

Er ikke så ofte en støkker Hare ut under fuglejakta da!Særlig uten hund..så kan godt være mye Hare der!Har ikke problemer i nærområdene med å finne Hare iallefall,finn fot med engang,mye smågnagere i fjellet og,så blir moro når snøen kommer,da får vi sett hvor mye spor det er!Tror det er bedre enn i fjor iallefall.Synes du skal ta turen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er sant det-det er ikke så lett og støkke hara nå for tia så lenge han trøker så jæ.... men burde vel gå mye lettere med hare hund.har ei ung tispe så tenkte på en tur opp på fjellet så da er det vel lettere for hunden finnen så lenge er det en del hare rundt,hu for jage litt fra seg så kanskje det blir pus på henne og :roll: er ikke så kjent der på skeikampen så da blir det ikke så lett å finne ut av hvor er det best og slipe hunden :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ikke peiling på Gausdal, men de gangene jeg har vært på Rena i regionfeltet der, så har jeg alltid sett hare, og da stort sett sør for veien som går langt inn i skytefeltet fra Slemdalen og vestover.

Det var en gjeng og jaktet hare der for 2 år siden, og da hang det en fin rekke med harer på hytteveggen.

Har inntrykk av at det er ok med hare der.

Skogsfugl er det også bra med, både orre og storfugl, men rype er det tynt av.

Link to comment
Share on other sites

Så det er vel ikke så langt mellom slemdalen og skeikamp når en ser på karte og da burde det vel vare bra bestand med hare rundt i Gausdalen og oppover skei.Aldri vart der oppe så vet ikke hva slags tereng er det eller noen ting men jeg får satse på en tur ditt så finner jeg det vel fort ut :)

Link to comment
Share on other sites

Det er langt ifra Rena og til Gausdal da !! Er nok mange områder mellom Rena og Gausdal som har både mengder med hare og terreng med svært lite hare! Bor like ved regionfeltet ved rena og det er ikke så mye hare der i år som det var i fjor. Og mange andre steder på Rena er det dårlig med hare. Harebestanden varierer veldig lokalt i den enkelte kommunen. I et terreng i kommunen kan det være svært bra med hare mens det bare noen kilometer unna kan være vanskelig og finne "pus". Reis dit du har tenkt deg du og prøv,har du en noenlunde hund så blir det nok hare på deg !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...