Jump to content

Colt Woodmaster Match Target 22. LR


Kisaknekten

Recommended Posts

Hei!

 

Noen som har erfaring med Colt Woodmaster Match Target 22.LR?

 

Har en for hånden nå, men er litt usikker på hva slikt er verdt og om det fortsatt finns deler, dersom dette skulle være påkrevd.

 

Prøveskutt i dag, og den går helt greit, mangler litt av treverket på "kolben" men ellers så satt den greit i hånden.

Link to comment
Share on other sites

Trivelige pistoler dette; jeg ga 700kr for min Woodsman Target (den manglet tennål), rundt 1000-lappen for en OK er vel omtrent rett pris.

Deler har Numerich gunparts;www.gunpartscorp.com Hold ordren under 100$ så kommer de i postkassa kjapt.

alt du vil vite om Colts 22-pistoler finner du her; www.colt22.com

 

Min er litt kresen på ammoen, liker best noe med litt futt i.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo en av de klassiske amerikanske pistolene, og flere av oss mener at ethvert velsortert hjem bør ha en sånn.

 

Spøk til side, disse har en grepsvinkel som mange liker, god presisjon, god balanse og ok sikter. Svakheten er som ofte på pistoler ; magasinet. Får du feilfunksjonering er oftest magasinet synderen. Hadde problemer med min og bestilte nytt magasin fra Gun Parts. Dette var et aftermarket produkt, og like dårlig som orginalen, men ga meg muligheten til å "justere" litt for å få pangen til å virke bedre. Nå skal det sies at to kamerater har like pistoler og de har ikke problemer med sine.

Når du skal demontere pistolen så må du ta deg god tid, for deler er ikke bare bare å få tak i, det er fort gjort å ødelegge ting her dersom du bruker makt. Skaff deg en tegning som viser hvordan ting er bygd opp, plenty av sånne på nettet.

Dersom den ser fin ut er 1000 kr grisebillig, synes nå vi da...

 

It takes but one shot...

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange innspill.

 

Nå tror jeg det bare gjenstår å få den registrert. Denne er fra et dødsbo, hvor han som eide denne døde for 3 år siden. Jeg aner ikke om det eksisterer noen form for våpenkort osv på denne. Var nok kjøpt tidlig på 70 tallet, men det burde etter mitt syn ikke være noe hinder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har av en eller annen grunn ikke klart å få denne ut av hodet. Har vel noe med at jeg er så gammel at cowboy og indianer lek var in når jeg var ung, og mange år med Louis Masterson bøker i ungdomstiden har og gjort sitt til at navnet Colt vekker litt følelser. Både Rogne og Møre har denne tilsalgs, blir det feil å gå for dette som første våpen? Fornuften sier vel Walther GSP men får liksom ikke ståpels av sånt. Finnes det noen i østfold (jeg bor i Fredrikstad) som har en Woodsman og kunne la meg prøve den? Beklager for hijack av tråden...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...