Jump to content

Skytebaner i Osloområdet som er åpne i morgen 2. Oktober


slemmo

Recommended Posts

Kjent og kjent, på websiden til okts står det at man har fått tilbake en avtale om leie på Sessvoll, og at første trening er 4. Sep og videre at nærmere opplysning om kommende treninger kommer etterhvert, og mer står det ikke om den saken. Så som fersk rifleskytter uten kontakter i "miljøet" kjenner ikke jeg til noen flere treninger enn den som er opplyst 4. Sep.

Erfaringsvis er Kammeret beste sted å komme i kontakt både med okts og andre personer ang. skyting også ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er enkelt

 

Det gjelder bane 11 og 12 begge er 50 m, denne avtalen går frem til jul, og forhåpentligvis blir forlenget.

Annen hver lørdag 1 og 3 uke i hver mnd

 

Husk milltiære skyteregler kort oppsummert

 

All skyting skal ha skyteleder. ( 1 skytter så leder vedkommende selv)

alt av skyting innenfor oppmerking med røde skilt ( det er 5 stk en i hvert ytre hjørne og en på øvre begrensning på voll)

( bane 12 var tidligere 100 m men vollen er for lav så kun lov å skyte på fra 0 til 50 m)

Heis ballong ( rød bøye på flaggstang ) før skyting, (og husk ned etterpå)

alle skiver skal stå i de millitære stativene dvs kun i voll.

Gevær bæres med munningen ned ( fordi flyene flyr rett over)

Hvis millitæret skyter selv, er det ikke alltid vi får melding, men slik bare er det.

 

Ellers holder bondevett i lange baner

 

Du må ha med deg noen lekter da det ikke er stativer på banen. samt skiver. Skiver og lapper er i SHH.

 

Vi driver ellers på å prøver å få til et samarbeid med OFS så det blir litt mere folk på trening. Da mange der har dobbelt medlemskap i okts.

Hvis OKTS medlemmer ønsker å bruke dette tilbudet men synes det er " litt vanskelig tilgjengelig" send meg en pm så skal jeg ta meg av introduksjon, vise bane rutiner, lage litt opplegg og presentasjon av og for de andre.

 

Vi pleier å sette opp enkle øvelser, dvs to skiver mag skift. kort lang osv. Stående og alt annet vi er for dårlige på som vi ser på stevner.

 

 

vi drar ellers endel rundt å skyter stevner og er rimelig akitve både på dommer og utøverfront.

Så litt har vi kanskje å tilføre.

 

Husk ellers stevne på Gjøvik til neste uke se nfps.no

 

Vel møtt

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...