Jump to content

Kan man få tak i en 40X-kasse her i landet? Helst nytt


Østengen

Recommended Posts

Ei god 40X, evnt 40 XBR, må du fort ut med litt for vil jeg tro, særlig dersom det sitter et Jewelavtrekk på den.

 

Men, du har ikke sett på andre alternativer? Det finnes jo diverse andre slakt-alternativer også, som ikke trengs å rettes. Er du låst til 40X? Sagt på en annen måte, hva er formålet med våpnet?

Link to comment
Share on other sites

Per nå spekulerer jeg bare, som alltid....

Men noe alla en "Palma"-rifle, kanskje en langholdsrigg?

Er ikke LÅST på noen som helst måte til noen som helst låskasse, men er jo litt sånn at man gjerne vil ha noe alle andre ikke har, og en 40X er ikke noe alle har her i landet?

 

EDIT: http://www.6mmbr.com/gunweek098.html

Kanskje noe sånt jeg kunne tenkt meg. Men det der er jo den lange kassa, da

Link to comment
Share on other sites

Hva med å bygge på en Barnard-kasse ? De er vel ikke akkurat det skytebanene flyter over av... Og de ser ut som akkurat det du ser etter. Og de har norsk agent - Knut Hopmo (Nei, jeg har ingen forretningsforbindelse hverken med Barnard eller med Knut Hopmo, men snublet over infoen under litt tankespinn rundt bygging av langholdsrifle).

Website: http://www.barnard.co.nz/4519.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en 40XC repeater, 300m UIT matchgevær. McMillan skjefte og rustfri orginal pipe i 308.

 

Kassa var litt tightere enn nyere 700 men ikke noe å skryte av. Hadde en 700 fra tidlig 70-tall som var like tight. Ville heller se på Hansens låskasser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...