Jump to content

Pipebytte fra 3006 til 6,5x55


helhog

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg holder på å skaffe meg en rimelig jaktrifle, og har vært i kontakte med en på kammeret her angående en ombygd mauser i kal 3006.

 

Jeg er i utgangspunktet ute etter en rifle i 6,5x55 og mitt spørsmål er da, hvor mye arbeid/kostnader må jeg beregne for å bytte løp/kaliber på denne rifla? I tillegg til løpet, må sluttstykke og alt slik byttes også?

 

Har i utgangspunktet lite greie på dette, så hvis noen av dere har noen tips til meg, så setter jeg stor pris på dette..

 

Det er forresten en av de vanlige mauserene som er bygd om til jaktrifle.

Link to comment
Share on other sites

Det blir såpass for å få gjennomført endringene ja..

 

Da blir det vel som dere sier at jeg enten burde se etter en som allerede er ombygd i riktig kaliber, eller kjøpe en ny rifle i det kaliberet jeg vil ha..

 

Var vel i utgangspunktet ca 2.500 for rifla som var ombygd med ny avtrekker og sikring, jaktstokk, samt et løp som ikke hadde gått mange skuddene.

 

Jeg tror jeg får se om jeg finner noe jeg liker, eventuelt gå for denne i 3006, og heller kjøpe meg ny rifle etterhvert som oppussing av leilighet og alt det andre faller på plass..

 

Men uanset, takk for gode, og ikke minst raske svar, så får jeg bare se hva jeg finner ut av til slutt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...