Jump to content

Vanguard Synthetic fra xxl = ?


Rav4d4d

Recommended Posts

En kompis av meg kjøpte akkurat dette våpnet på xxl, han ville kjøpe en rimlig første rifle og heller legge mer i bra opptikk.

Er jo ikke det våpnet med finest finish, og heller kanskje ikke ett våpen du ligger og skyter flere tusen skudd i uka med, men en helt kurant jakt rifle=)

Presisjonen er det ingeting og si på:)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Har sett litt på den - virker helt grei. Eneste jeg ikke liker er det myke forskjeftet. Slik jeg ser det må litt forskjellig press på sjeftet gi treffpunktforandringer.

Link to comment
Share on other sites

Denne er meget kurant og gir deg mye våpen for pengene.

Helt greit avtrekk (men heller ikke mer) og god presisjon.

Husk imidlertid at Vanguard ikke har frittliggende pipe og at du derfor må forvente litt varmespredning.

Dette har ingen praktisk betydning på jakt, men vil/kan nok gjøre seg gjeldende på jaktfeltrunden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne riflen i fjor (30.06) og er fornøyd.

MEN føler at varmespredning er et problem for meg på skytebanen. De første skuddene er bra samlet, men så begynner de å vandre.

Jeg må innrømme at mine skyteferdigheter i beste fall er mangelfulle, men jeg føler allikevel at det er varmgang som gjør utslaget.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å investere i en ny stokk, men kan allikevel anbefale riflen.

 

Mvh

Erik H

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...