Jump to content

swarovski - så mange modeller!


Palinder

Recommended Posts

Er på kikkertsiktejakt(altså på jakt etter kikkertsikte..) og hadde tenkt å investere i en kvalitetskikkert. Sitter og surfer og leser til øyet blir stort og rødt, og det står nå i grunnen mellom zeiss og swarovski. Jeg er fattig student, så jeg tenker bruktkjøp. Med Zeiss er det i grunnen såre enkelt: Victory = best ingen protest, men grisedyr. Man kan imidlertid være heldig og få en god deal på en uten Lotutec, så ikke uaktuell. Classic = kjempebra. Conquest = ganske bra og veldig billig. Så kan man spørre seg om man vil ha belyst eller ikke, hvilken forstørrelse osv, men det er nå egentlig bare sjarmen.

 

Med Swarovski sliter jeg litt rett og slett.

 

Okei, det er ingen tvil om at Z6-serien er styggbra, men den er dertil dyr, og derfor egentlig uaktuell.

 

Det er alle de andre som er problemet.

 

Man har: PH, A, AV, PF, PV, PV-N, PVI, PVI-2, PV-S, SR, ... og så har man jo Nova, og alle de som averteres brukt som bare Habicht.. det står jo forsyne meg Habicht på alle sammen :shock: , så hva skal en stakkar tro? Heter noen av dem bare Habicht i det hele tatt, eller er det bare en fiks ide om ikke å sette på modellnavnet? Akkurat det er noe som irriterer; hvorfor merker de ikke kikkertene bedre? Tåpelig!

 

I tillegg kan man visst på noen av kikkertene kjøpe til adapter for lys. Ikke engang det er enkelt altså.

 

Er det noen som har oversikten? Jeg går nå i hvert fall i surr.

 

Er kikkertene for det amerikanske markedet like gode som de andre?

 

 

Mvh frustrert Palinder.

Link to comment
Share on other sites

Tips - se etter Z6/Z6i, fra UK, og USA. Svak $-kurs, og lavt £, kan gi deg et meget gunstig kjøp. For Z6i- kikkerten er helt enkelt RÅ!

 

Sitter på lånt PC, da Bill Gates fant det opportunt å kræsje min PC med sin "service-pack 3", så linkene kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men forsøk f.eks via amazon.com

 

edit - her er en link