Jump to content

458WinMag hylser. Priser og hvor?


WinchesterM94

Recommended Posts

Er nå igang med 458win mag prosjektet mitt.

 

Har funnet donor våpen(venter kun på søknaden)

Løp og sikter er valgt ut.

 

Men hvor finner jeg rimelige hylser? Midway var ikke akuratt rimelige :evil:

Men jeg blir kjøpe diesett fra de... :oops:

 

Men hvor finner jeg hylser og til hvilken priser?

 

Noen som har erfaring med å bruke andre magnum hylser og skyteforme? eks. 7mm rem. mag, 300win. mag eller 338win mag...Eventuelt andre?

 

Takker for all hjelp. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skyteformet noen 7mm rem-mag hylser. Funker det, men blir mye arbeid med gløding. Jeg brukte riktignok billige Remington bulk hylser. husker ikke helt, men tror jeg brukte 15 gr. 310 og fyllte opp med sagogryn for så å proppe det hele med dasspapir. Smeller som f., og sagogrynet har en heftig virkning på nært hold. Jeg hadde problemer med at en del hylser sprakk nesten uansett hvordan jeg gikk frem. Tror jeg ekspanderte 7mm hylsene en de før jeg skyteformet (tror jeg brukte en 9,3 ekspander), og fant ut at det fungerte best.

 

Mitt råd er å prøve å skaffe ferdige winhesterhylser til fornuftig pris å bruke de. De er vedig gode, om enn noe tyngre enn andre merker. Jeg skyter så lite (for?) med min at jeg klarer meg bra med en 50-60 hylser. Disse har jeg hatt i to-tre år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skyteformet noen 7mm rem-mag hylser. Funker det, men blir mye arbeid med gløding. Jeg brukte riktignok billige Remington bulk hylser. husker ikke helt, men tror jeg brukte 15 gr. 310 og fyllte opp med sagogryn for så å proppe det hele med dasspapir. Smeller som f., og sagogrynet har en heftig virkning på nært hold. Jeg hadde problemer med at en del hylser sprakk nesten uansett hvordan jeg gikk frem. Tror jeg ekspanderte 7mm hylsene en de før jeg skyteformet (tror jeg brukte en 9,3 ekspander), og fant ut at det fungerte best.

 

Mitt råd er å prøve å skaffe ferdige winhesterhylser til fornuftig pris å bruke de. De er vedig gode, om enn noe tyngre enn andre merker. Jeg skyter så lite (for?) med min at jeg klarer meg bra med en 50-60 hylser. Disse har jeg hatt i to-tre år.

 

 

Mhm..tenkte nok det at de ville sprekke i halsen ja derfor jeg spurte istede for og kjøpe mange hylser også finne det ut...Billigeste winchester hylser jeg har sett er 9kr stykket hos Landrø men når jeg sendte de mail fikk jeg til svar at de ikke hadde på lager :evil:

 

Har du handlet fra vapex før? Har hørt blanede ting om det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg og en kompis spleiset på 500 hylser fra Midway, ble ikke så galt da, tror det var 5,70 pr hylse for 1,5 år siden. Fant jo ut etterhvert at vi kan skyte i 2 ganger fantomets alder uten å bruke opp disse hylsene da...hehe :lol:

 

Hehe...ja det var da ikke så ille pris....

 

Billigeste de har nå er 12-13kr stykket....Men de varer sikkert lenge men det er så kjedeligt og ha ca 20-50 hylser man må sitte og vokte som gull :D

Link to comment
Share on other sites

Var i samme situasjon som deg her for noen år siden. Løsningen ble å kjøpe 375HH hylser fra usa, kappe de med baufil, presse, ta grader, og kødde på. Men gikk, det gjorde det.

 

Hvis det går så er jo det en løsning....Tror ikke jeg handler fra usa men....375H&H hylser er mye rimeligere og lett tilgjenglig....Tror nesten jeg har sett det hos den lokale våpen butikken også :D

Link to comment
Share on other sites

Har fått en god pris på 300WM hylser 4.5kr ved kjøp av 100stk.(winchester hylser)

 

Hvordan vil det være og sette i ei lett blykule og litt pistolkrutt og skyteforme de?

 

Kommer de til og sprekke eller går det bra? Hadde ett møte med en 308 idiot her om dagen og han hadde mange rettveggede 308win hylser som ikke hadde sprukket så tenkte det kunne gå i 458WM kammeret?

 

Noen som har gjordt det eller kunne prøve det?

Link to comment
Share on other sites

Var i samme situasjon som deg her for noen år siden. Løsningen ble å kjøpe 375HH hylser fra usa, kappe de med baufil, presse, ta grader, og kødde på. Men gikk, det gjorde det.

 

Hvis det går så er jo det en løsning....Tror ikke jeg handler fra usa men....375H&H hylser er mye rimeligere og lett tilgjenglig....Tror nesten jeg har sett det hos den lokale våpen butikken også :D

 

 

Den gangen var det verken 375 eller 458 hylser å oppdrive her til lands. Det går, men det blir litt mikke-mus løsning. Men, det går ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kontaktet mange av de store som har hylser og kuler...Så har jeg funnet ut...

 

Jaktdepotet satser kun på ferdig ammo... :evil:

 

Jakt og friluft hadde ikke på lager før i august(tidligst) :(

 

Hjemmelading.no hadde Hornady hylser til ca 600kr på 50stk. :shock:

 

Så da lurer jeg på...

 

Er disse hylsene noe og satse på?(Hornady) Eller bør jeg kjøpe noen 375H&H eller andre lange magnum hylser og ta jobben med å kappe de til riktig lengde?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...