Jump to content

NM i benkeskyting 2008


jofla

Recommended Posts

ÅPENT NORGESMESTERSKAP

BENKESKYTING – GRUPPE

2008

NBSF inviterer med dette til NM 2008 i benkeskyting på

Meheia Skytesenter, Kongsberg.

 

Det skytes i Jeger, Sporter og HV/LV.

 

 

Lørdag 31.05.08 Kl. 0900 Jeger, Sporter, HV/LV. 100m. 5 x 5

Søndag 01.06.08 Kl. 0900 Sporter, HV. 200m 5 x 5

 

 

 

FORHÅNDSPÅMELDING INNEN MANDAG 26 MAI

 

REGISTRERING. - Lørdag.. KL. 0800 – 0900

- Søndag. KL. 0800 – 0900

 

STARTKONTINGENT NM: Kr. 150,-/start

 

 

Guide til Meheia Skytesenter se: http://www.nbsf.no. Kongsberg Skytesenter. * Kjørebeskrivelse

 

 

For overnatting:

http://www.kongsberg-vandrerhjem.no/

http://www.choicehotels.no/html/no251940.jsp

http://www.gyldenlove.no/

 

Dette er det som er satt inn i innbydelsen til NM. Med anbefaling av Vandrerhjemmet, siden det er det billigste alternativet.

Det er også mulig for overnatting på Skytterhuset på Meheia.

DE SOM ØNSKER DETTE ALTERNATIVET MÅ GI MEG MELDING SNAREST.

 

ÅPEN KIOSK BEGGE DAGER

 

PÅMELDING – SENEST INNEN 26 MAI.

 

TIL:, John Flatby: Mobil.+47 91688936 e-mail: j-flat@online.no

Se også: http://www.nbsf.no.

 

VELKOMMEN

Link to comment
Share on other sites

Ja ta en tur a! Etter de siste pappskivene mine bør jeg nok satse litt på det sosiale jeg også.

Ved nærmere ettertanke så ville det ikke overaske meg om Buster'n har et hemmelig våpen på lur.

Jeg ser for meg Slarkerånen, et skummelt mauserprosjekt!

Link to comment
Share on other sites

På samme måte som siste SF Reinhard :mrgreen: Kunne legge ut et bilde av deg og den sosiale biten vettu, men jeg skal være snill gutt :wink:

 

Hm. Nei. Denne gangen tror jeg ikke jeg kommer så høyt opp på resultatlista.

Men takk skal du ha.

 

Hvis det er noen som har noen ekstra fiine bilder av Poacher så kanskje vi kunne bli enige om en pris?

Jeg ser for meg at jeg snart kan trenge noe å forhandle med her.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noen som har noen ekstra fiine bilder av Poacher så kanskje vi kunne bli enige om en pris?

Jeg ser for meg at jeg snart kan trenge noe å forhandle med her.. :wink:

Hehe - jeg har sosiale bilder fra siste SF av både deg og Poacher jeg 8) Men jeg er svindyr altså!

Link to comment
Share on other sites

Lister kommer på NBSF over helgen.

Ønsker alle som var med TAKK for en fin helg med mye moro og latter og serlig til våre Svenske venner som tokk turen på 6t til oss.

Di dro med mange premier :D

Så vill jeg takke di som var med og fikk de her stevne igang og utover murlig - stor takk :!::D

Og til den snella fra midt Norge som dro fler premier- de er ok du tar for deg men ikke alle i kl :mrgreen:

Takk alle sammen

Link to comment
Share on other sites

Har hørt rykter om ei snelle oppå Hedmarken et sted, som har jumpet rett opp i Norges-eliten!! :mrgreen:

 

Jeg vil herved gratulere, Nemi!! :wink:

 

(Som jeg hele tiden har sagt; DEN dama KAN skyte!! :wink: )

 

Kommer sikkert mere etterhvert som folkene får kommet seg hjem, og får ut "hardwaret" av bilen, tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for en strålende helg med mye god skyting i tidvis vanskelige vindforhold. Jeg mener - når flaggene viser høyrevind, venstrevind, oppdrift og motvind samtidig - hvor "holder" du da?

 

For min egen del kan jeg bare si at helgen ga bedre uttelling enn det som er lov å håpe på. I tillegg til noen gode resultater, har jeg lært mer, truffet gamle kjente og blitt kjent med nye. Når det gjelder de gode resultatene, skyldes dette like mye at jeg har vært veldig heldig og fått mye råd, veiledning og hjelp - både av Caine og Hentesveis, men også alle som har tid til å gi et lite tips om alle disse 10000 tingene som man må passe på for å krympe gruppene. Uten å virke "oscartakketale" så må jeg si takk for all hjelpen jeg får. :mrgreen:

 

BR er mentalt krevende, - i tillegg til max konsentrasjon under selve skytingen skal alt fungere med lading og pussing mellom seriene. Siden jeg bruker to børser blir det også litt ekstra styr med å få oppsettet til å fungere optimalt. Med andre ord, nå er begge hjernecellene mine overloaded og jeg må vente til å i morgen med å laste opp bilder fra stevnet.

 

Til slutt, - gratulerer til alle vinnere og takk til alle som gjorde en god jobb slik at konkurransen ble vellykket!

Link to comment
Share on other sites

Bilder fra NM Gruppe.

 

Noen som har sett dette bildet før? Dvs nytt bilde, samme person/positur. Poach var uheldigvis forkjølet og stilte ikke i konkurransen ("heldigvis" for oss andre :wink: ) men stilte opp likevel med måling av skiver og lister i lange baner.

104-1.jpg

 

To av helgens vinnere, Eli og Reidar. Prolaps i nakken og en arm som ikke funker optimalt - pføy, Eli skyter som en gudinne lell. Reidar vant HV 200.

105-1.jpg

 

Trond stilte som vanlig med stort smil, høy røst og god skyting - det holdt til en fin 3. plass i HV 200.

Her vikarierer han som kokken Tor, og sørget for lunsj til alle begge dagene.

112-1.jpg

 

Våre gode/frekke naboer, Robban og Palle, tok med flere premier hjem til söta bror. Veldig trivelig å se dem igjen! Jeg hadde gleden av å ha Robban på nabobenken, som fyrte av 5 tellende skudd før jeg rakk og si "kake" - og etter serien lener han seg over til meg og sier jeg må være mer tålmodig?!? :roll::mrgreen:

114-1.jpg

 

Rune O. i kjent stil. Spotter, lader, pusser og skyter små grupper. Det ble flere gode plasseringer, bl.a 1. plass i LV 200.

115-1.jpg

 

Ole Hilde som vanlig giftig med sin Borden og overnevnte kikkert. Ole vant HV 100.

116-1.jpg

 

Hentesveis og Caine stilte med samme rifle, Stolle Kodiak. Men med ukjent pipe som ble skrudd inn ca 1 sek før konkurransen og uten tunede ladninger, så ble det litt for tøft å hevde seg i hard konkurranse. Eller kan det ha noe med at det ble satt inn ei "Gaylord" pipe? :roll: Say no more!

109-1.jpg

 

Sweet-Hart'n gjorde jobben, det holdt til sølv på HV 100.

117-1.jpg

 

Reinhart slet med rifla og ladninger, men var like blid for det. I hvertfall utenpå... :wink:

113-1.jpg

 

Det koster å skyte firedagers match på to dager, så man må ta natta til hjelp for å utføre reparasjoner :mrgreen: Rune sine nette, små mekanikerhender fikser alt fra kaliberskruer til blinklysolje :)

123-1.jpg

 

Vinnere som var tilstede under premieutdelingen.

170-2.jpg

 

Selv er jeg veldig fornøyd etter helgen. Foruten sølv i HV 100, ble det sølv i SP 100 og gull i SP 200 og Grand Agg. Edelt metall smaker godt. Nam! :mrgreen:

136-1-1.jpg

 

Nok en gang, takk for en flott helg og takk til dere som jobbet hardt for å avvikle stevnet!

Bambrud og Trond viste stor konkurranseånd ved å kappsykle for å hente skiver mellom lading og skyting - imponerende :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...