Jump to content

.357 Magnum i Magnum 2 ?? (Avslag på søknad ??)


SpecOps

Recommended Posts

Ja, fikk akkurat svar fra Fagkomiteen som sier omtrent det samme. Prøv å finne en ladetabell eller noe annet som en kan legge ved som dokumentasjon.

 

Får prøve meg frem, kanskje vurdere å få en ekstra uttalelse fra lederen i klubben (selv om han allerede har bekreftet på anbefalingsskjemaet at jeg ikke har andre våpen som kan brukes i m2)

Link to comment
Share on other sites

Gammel tråd, men jeg fikk avslag på Magnum 2 (44 magnum) i dag med begrunnelse i at jeg har pistol i .45 ACP fra før.

 

Politiet refererer til at lovlige kaliber i Magnum 2 er fra .41 til .505, og mener da jeg kan bruke denne.

 

Hvordan kan jeg da begrunne klagen min, så lenge Politiet selv ikke vet dette?

 

Står det noe spesifikt om at .45 ACP er kun tillatt i militærpistol, som jeg kan referere til? Eller står det noen oversikt over kaliber, magnum, faktor, kulevekt, osv. som jeg kan legge ved?

Jobber med ett klageoppsett for ditt problem, men vil ha en prat med fagkomitepistol først.

 

Har du en 45acp pistol som tåler +p ladninger?

Link to comment
Share on other sites

Har du en 45acp pistol som tåler +p ladninger?

 

Det tviler jeg sterkt på. Har en Colt Gold cup 70-serie.

 

Jeg har nå utformet en klage, lagt med uttalelser fra fagkomiteen samt en avhandling fra våpenmester i klubben med forklaring på hvorfor faktorkravet ikke er mulig å oppnå i .45 ACP.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg forstår riktig, så kan jeg kjøpe en .44 Magnum Ørkenørn til Magnum2-felt? om de mener 45acp 1911 kan brukes...

 

Vel, .44 Magnum DE kan brukes i Magnum2 uansett. Svjv er magnum2 eneste bruksområde til denne pistolen innenfor NSF. Prøvde faktisk en i forrige uke, overraskende lite rekyl - spesielt sammenlignet med en revolver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...