Jump to content

Er dette reklamasjonssak - Riflefutteral fra XXL


fredrik

Recommended Posts

Hei

Kjøpte et rimelig riflefutteral fra XXL som jeg VISSTE ville gå til helvette før eller siden. Men at det skulle holde i 3 uker syns jeg var litt knapt.

 

Problemet er at jeg har hatt tofot på rifla, og denne har rett og slett spist opp store deler av den skumplasten som er inni riflefutteralet. Viser seg at denne skumplasten kun er limt i ytterkantene, så om det blir en rift, så faller store biter av.

 

Hele futteralet oser av møkkakvalitet, men var det de hadde å by på den dagen jeg var innom..

 

Skal jeg reklamere på dette?

 

Og hvilket futteral skal jeg kjøpe nå? Vil ha et som tåler helt vanlig bruk...

Link to comment
Share on other sites

Tja, direkte mekanisk påvirkning fra to-fot med den følge at skumplasten blir ødelagt dekker av reklamasjon?

I så fall så vil jeg si at XXL er greie med deg. Jeg hadde ikke helt fått meg til å gå inn i en butikk og reklamere på noe jeg selv var fullstendig klar over at jeg selv var årsak til.

 

Men det er jo lov å prøve seg? :)

 

Jeg hadde vel heller brukt det futeralet til å "modde" litt og ordne det på en måte slik at det f.eks tålte at to-foten var påmontert børsa.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne NEI.

Som deltids arbeidene i en sportsbutikk, er jeg overasket over hva folk mener er reklamasjons rett. Folk kommer inn med varer som er ødelagt pga slurv. hærverk og ulykker og mener at det skal repareres eller byttes i nytt.

 

Noen butikker strekker seg veldigt langt for å ungå unødig negativ omtale. Og for å ungå opphetete debatter med kunder som er frekke og vanskelige.

Link to comment
Share on other sites

Oi, så sint? Greit, var nok litt utenksom, og skjønner at jeg ikke kan reklamere på dette som ble ødelagt av tofoten. Men den skumplasten ble ødelagt før jeg fikk tofoten på¨børsa.. Skulle bare stikke våpenet inn i futteralet, og da perforerte det skumplasten og ble revet opp..

 

Men er enig med en av dere her, skal bare spraye på spraylim og fikse det selv. Kanskje kutte vekk litt akkurat der hvor tofoten ligger..

 

På spørsmålet om hvilke futteral som holder har jeg et svar:

http://www.dagfinrud.no/

 

Takk, dette skal jeg sjekke ut :)

Link to comment
Share on other sites

tviler sterkt på at du ville fått reklamert på futteralet, og få pengene tilbake uten å kjøpe hos dem.

Er derimot ganske så sikkre på at om du tar med futteralet tilbake til dem, og sier at du vil ha ett nytt futteral, eller oppgradere til ett bedre så tror jeg ikke det ville være noe problem. Spesielt da det bare har vart i 3 uker. Ville ikke akkurat fortalt dem det om 2-foten, eller henvist til at du forklarte hvorfor du kjøpte det futteralet når du kjøpte det med tanke på tofot, osv osv. (fortjenesten de har på futteralene sine er mildt sagt "enorme". Har hatt ett par kamerater som har jobbet der)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at du neppe kan reklamere på dette MEN dette må jo være noe skikkelig dritt som aldri burde vært i butikken. Jeg har et fjellreven-futteral som jeg har hatt i tre år og jeg jakter stort sett bare med tofot og tar den aldri av før jeg stapper rifla inn i det og futteralet er fortsatt som nytt og jeg jakter flere ganger i uka hele høsten. Jeg ser at noen hevder at du må forstå at du må ta av av tofoten hver gang du benytter futteralet. Hvem gjør det-hallo!

Link to comment
Share on other sites

 

Du har ikkje vurdert å kjøpe en riflekoffert? Du kan få dem i alle prisklasser, med eller uten skikkelig lås, i plast, aluminium og stål.. Brukte futtural sjøl "da verden var ung", men har no berre kofferter. De tåler juling, man har plass til rifle med sjøl de største kikkertsiktene med to-fot, demper, etc.

Kort sagt; anbefaler å vurdere koffert fremfor futteral..

Link to comment
Share on other sites

Jo faktisk så har jeg det.. Så på en veldig fin en hvor man skar ut skumgummien selv.. Denne var av plast, og var godt omtalt her på forumt, men har glemt hva den heter...

 

Koster jo litt ekstra, men når jeg tenker på det, hva skal man med futteral egentlig? Ligger bare i bilen uansett, og da kan det like gjerne være en koffert..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hele futteralet oser av møkkakvalitet, men var det de hadde å by på den dagen jeg var innom..

 

Jeg var innom XXL Analbru for noen dager siden, og tok en titt på dette "fjutterale".

Dette er omtrent hvordan jeg opplevde det.

 

Så stativet med en masse rimelige futteraler allerede før jeg nådde frem til våpen avdelingen.

Åpnet et og tittet inni det, skumplasten kjentes "fast" ut, og slettes ikke noe dårlig drid.

Utenpå så det rimelig robust ut, med grov vebbing.

"Hmmm... Kan dette være så dårlig som Fredrik opplevde det da?" tenkte jeg.

Tittet inni det igjen, og kjente litt på hvordan skumgummien innvendig var festet til ytter-stoffet.

Var det limt i hele futteralet eller kun sydd i kantene?

OOOPS.. der kjørte jeg flere fingre igjennom skumgummien gitt, den føltes rett og slett "råtten" ut. Ikke myk og føyelig slik jeg trodde den skulle være, med en "fast" motstand slik det kjentes ut når jeg bare dyttet hånden inn for å kjenne på det når jeg først åpnet det.

 

Nei, dette var noe skikkelig dritt. Jeg har hatt masse BILLIGE futteraler opp igjennom tiden, men dette var noe av den største dritten jeg har sett.

Jeg ruslet i hvertfall glatt bort fra stativet, og tenkte ikke noe mer på DE futteralene nei.

 

Så SÅNN følelse fikk jeg av kvaliteten i disse, og jeg er f..n meg ikke kresen på kvalitet! Men dette.... nei. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Så på en veldig fin en hvor man skar ut skumgummien selv.. Denne var av plast, og var godt omtalt her på forumt, men har glemt hva den heter...

 

Pelicase er en mye brukt plastkasse, men de er svindyre i forhold til andre produsenter.

Stormcase er en annen, som er ca. halve prisen. Husker ikke hvor jeg så de til salgs i Norge, men litt googling vil sikkert finne et svar på det.

 

http://naturogfritid.no/default.asp?VS= ... !stormcase!

 

3200 modellen er vel passe til børser....?

 

Fant også ut at Peli har funnet ut at Harddig som produserte Storcase var en for stor konkurrent til Pelicase, så Peli har kjøpt opp hele Stormcase produsenten :roll:

Link to comment
Share on other sites

Pelicase var det jeg hadde sett på ja..

 

Men storm case ser jo like fint ut :) Men utrolig dårlig oversikt på den siden der da. Hvilket varenr. er det som egner seg godt til rifle?

(3200,- ja...)

 

Og er kanskje en slik koffert stor nok til at man skjære ut plass til både hagla og rifla?

Link to comment
Share on other sites

Lag en våpenkoffert med personlig preg da vel :wink: Her er et bilde av kofferten jeg frakter kombi`n i. Lagd av tynne bord, kryssfiner og skumgummi. På lokket har jeg svidd inn diverse dyremotiv. Her koser kombi`n seg under transport, + at kofferten er personlig og unik. Ps; beklager elendig bildekvalitet :oops:

2s6oy34.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...