Jump to content

hund i bil


skytogrøm

Recommended Posts

jeg har et spørsmål , jeg har en vhorster som er med meg på jobb han ligger i bilen jeg har en toyota land c. vare han bruker hele bilen jeg lufter han annen hver time før jeg drar på jobb går jeg ca 1 time med han bilen står så klart i skyggen.

hvorfor jeg spør er at jeg fikk masse kjeft av en i dag ang dette . hva syns dere. alt. er at han må være hjemme alene og inne. hva mener dere om dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener dette:

 

En hund skal ikke ta skade av å være hjemme alene en vanlig arbeidsdag, og har vel ikke hørt om mange som har blitt traumatisert av det. Det er vanlig at hunden er hjemme, inne eller ute, buret eller hundegård.

 

Det er det samme om hunden er alene hjemme eller om hunden ligger alene i huset mens eierne sover i mine øyne. Timeantallet er ihvertfall omtrent det samme. :)

 

Men om den MÅ være med, gjør du det rette. Selv om jeg nok tror hunden din har det bedre hjemme i en bil :)

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at han har det best med på jobb!

 

Selv har jeg både vorsteh og land cruiser.

Er så heldig at jeg har hunden med meg på jobb, og overalt hvor jeg jobber.

 

Slik jeg ser det har hunden det best å få være med, og at man har mulighet til å lufte ofte.

Når hunden ligger i bilen kan de aktivt følge med hva som foregår rundtom. (uten at dette fører til et eneste vofs)

Eller sove.

 

Hundegård med hundehus hjemme, stiller vel på lik linje. Kanskje litt mindre sosialisering og kontakt av det men.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med hunden på jobb i vinterhalvåret, om det ikke er ekstremt kaldt ute, er det kaldt er han hjemme i huset, går fritt der.

På vår, sommer og høst er han stort sett hjemme i hundegården sin.

 

Som du påpeker så lufter du han regelmessig og har bilen i skyggen, har du sota vinduene på LC så blir det enda bedre for han, bare åpen noen vinduer forran på gløtt så får du litt trekk igjennom! Har selv en LC som jeg har fått sota rutene på, ble bedre for stihåra dachsen å være der når det er som varmes og vi er på tur.

I arbeidsøyemed har jeg nå en Renault Kango, uten sota ruter bak, så velger å la han være mest mulig hjemme om sommeren, om jeg ikke vet hvor jeg skal jobbe.

 

Men du velger selv, ser du hunden ikke har det bra, så bør du ta affære å gjøre noen forandringer er mitt råd.

 

Lykke til med valget.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Klart hunden heller vil være med på jobb. Om den ligger hjemme i hundegården så går den ikke akkurat tur der.

Hadde med hund på jobb i flere år når jeg jobba kveldsskift i tilfelle det ble overtid til mornings igjen.

Hadde pizzabil som jeg satte i skyggen med flere vinduer åpne.

Men hvis hunden alltid er med deg der du er så blir den ikke så selvstendig, og det kan bli litt stress hvis du bytter jobb osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trur bikkja de har det bra både i bil og hjemme uansett sånn det høres ut:) mine personlig elsker bilen, men har de hjemme fremfor for lenge alene i bilen. Men synes mer synd på de hundene som knapt blir tatt ut av buret sitt utenom jakt sesongen. Sett plenty av eksempler på det, særlig hunder kjøpt på deling mellom flere jegere hvor ingen egentlig er interresant i bikkja enn utover som et redskap. Da kan dem like godt la vær å ha hund!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...