Jump to content

Endelig Bipod på Tikkaen


Menace

Recommended Posts

Da var Harris bipoden ifra R&R arms ankommet meg og festet behørig på rifla. Har aldri brukt eller sett en bipod på ei rifle i levende live før, men skjønner nå som jeg har en, hvor mye stødigere siktebildet blir.

 

DSC_0002-2.jpg

 

Men nå er skytelysten relativt høy. Problemet er vel heller at skytebanen på hølonda ikke er åpen, eller ihvertfall har ingenting blitt hengt opp. Så jeg har ingen peiling på om den er åpen eller ikke. Men siden Kammeret huser mange kammerater :D , så kanskje det er noen som vil forbarme seg over en stakkar i Melhus/Trondheim traktene som har en åker eller plass å skyte på, og kanskje vil pange litt med en likesinnet???

 

I mellomtiden så blir det mye klåing og glaning gjennom siktet stødig på stuegulvet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan besvære deg med å kjøre til byen, er Nidaros-banen åpen for medlemmer. Banekalender her. Jeg ville bli forbauset om du ikke fikk kontakt med noen som kunne bli med deg på banen for en prøvetur (som rekrutteringstiltak :mrgreen:). Sjøl går jeg og klør etter å komme meg ut og teste noen ladninger, men det blir nok ikke denne uka :x

 

Ellers bør du teste tofoten på forskjellig underlag (hardt/mykt), med ulik retning på evt. press på tofoten osv. Du kan risikere ulikt treffpunkt eller dårligere presisjon med tofot sammenlignet med å skyte med reim eller mykt anlegg. Jeg kjenner ikke Harris'en, har din vugge? Det er en klar fordel hvis du skal bruke den andre steder enn på banen.

Link to comment
Share on other sites

Bør vel ikke være forbundet med store problemer å finne skytemulighet i Tondheimsområdet. Nidaros JK har i hvert fall åpne treningskvelder/ oppskyting hver mandag og torsdag.Er du ute etter å skyte på lengre hold bør du kanskje ta en tur opp på banen til Nidaros skytterlag og ta en prat med folka der.

Link to comment
Share on other sites

To-foten har vugge ja, har jo lest såpass på dette forumet til å vite at det er tingen. :P

 

Har ikke tenkt på Nidaros før nei, har ikke kontakt med noen som driver med skyting i området, gjør jo ting litt vanskeligere i forhold til å vite hvor man kan og ikke kan skyte.

Takk for tips! :wink:

 

Ps : Testet to-foten på sofaputen, funket bra! (Veldig ujevnt..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...