Jump to content

Buejegere i Trondheim?


.260

Recommended Posts

På Steinkjer åpner vi nå butikk med en MASSE utstyr til buejegere. Bear buer samt Trophy Rigde utstyr. Vi får også inn en buepresse og kan ta på oss service på compound buer. I butikken blir det også en kortere innendørsbane der man kan trene på bueskyting.

Link to comment
Share on other sites

Skytes det utelukkende trad og recurve eller er det åpent for compond også?

Det er vel ingen (eller iallefall svært få) bueskytter som utelukker andre. Rene FITA/NBS klubber kan være litt lite inkluderende overfor rene buejegere - mange buejeger-wannabees trekker gjennom og slutter igjen fordi de ikke klarer å skyte bra med sin alt for tunge bue.

Er litt som DFS-lag og tacticool-skyttere... en kan ikke sitte for høyt på sin egen hest om skal komme inn i gjengen.

 

Unntaket er de rene trad/hysterisk (unnskyld historisk) klubbene som har historie og historisk korrekthet som hensikt og interesse, ikke bare det å skyte med bue.

 

NBS har compound på sitt program og det er i noen klubber den største klassen, forskjellen på slike buer og jaktbuer ofte nesten bare fargen. Det skytes skive, 3D-jakt, og felt. Skive skytes på 18 til 90m og felt på alt imellom, tror jeg - aldri skutt compound på feltstevne.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nok i den Wanna be kategorien da jeg kjøpte min første bue for mange år siden. Det ble ikke noe morro, traff jo ikke (hadde ikke nok peiling! :oops: )

 

Nå har poden fått glede av bue, og jeg vil ta opp igjen skytingen. tenker egentlilg å kjøpe en recurve for å trene, men siden målet er jakt å litt sikt så går tankene mot å kjøpe compound med en gang. Jeg vet at det ikke er noe i veien for å jakte med recurve, blir bare mere krevende.

 

Om noen har en kurrant Recurve de vil bli av med så kan jeg være åpen for forslag.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en Hoyt Excel av Humlekjær, og noen passende lemmer av samme, kanskej har han brukte. Lær grunnleggende skyteknikk først, ikke sikting eller engang fokusering på å treffe noe, men på hvordan du skal skyte - med kropp, skuldre, bein, armer osv.

Så kan du kjøpe noe stash å skru på den eller la vær.

Vil du jakte så lakker eller duracoater du den i en passende farge, eller limer "snake" tape på lemmene... se en annen tråd litt lenger ned.

Excelen er god å skyte med og er ILF kompatibel, dvs. du kan kjøpe hvilke som helst ILF lemmer (og de fins det MANGE) av fra hvor som helst, brukte, fancy, raske, WTF... Blir som ei systemrifle hvor du kan kjøpe løp fra 72 produsenter.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...