Jump to content

Verdi anchutz match 64


høggern

Recommended Posts

Jeg har fått tilbud om en slik børse. Det er en enkeltskudds børse med match skjefte(standardskjefte) og diopter. Den er nok brukt en god del, gått som skytterlagsvåpen. Hva er en slik sak verdt?

Tenkte bruke den til miniatyrtrening når sauern er opptatt med å ha grovkaliber løp i.

Testa børsa her i forrige uke, og den holder da innertiern på 100m, så den går godt.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje et dumt spørsmål(?)

 

Er du sikker på det er mod.64?

De aller fleste Anschutz, som har vært i skytterlag/Miniatyrlag etc. er som regel Mod.54 (som er en bedre mekanisme)

 

Hvis det er Mod.54 så er disse for salg regelmessig fra 1500,- opp til 2500,- og det står en flokk av de og støver ned i de 1000 hjem.

Ligger forøvrig en på finn.no til 3000,- (Mod.54) noe jeg tviler på om vedkommende får(?)

 

Når det gjelder Mod.54 så kan denne ha en rekke forskjellige betegnelser: Match & SuperMatch, samt 1407, 1411, 1413, 1807, 1811, 1813, 1907, 1911, 1912, 1913.

Link to comment
Share on other sites

Fikk meg ei 64match forleden sjøl, og har prøvd å bli klok på modellene til Anschutz siden det..

 

Så langt jeg har funnet ut, ble 64-kassa introdusert på 60tallet som etterfølger av 54. 54kassa er vissnok større i utvendig diameter, uten at jeg har kunnet sammenligne sjøl..

 

64kassa kommer i både enkeltskudds og magasinutgaver. Noe modellhistorikk kan man finne på denne siden: http://www.rifleman.org.uk/Anschutz.htm Nederst på siden finnes også kodesystemet for å bestemme produksjonsår..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...