Jump to content

picatinny rail til sako trg 22


aleksander

Recommended Posts

hej kammeret.

jeg har bestilt en sako trg22 og har også købt en S&B pmII 5-25x56.

hvilken picatinny rail (20-30 moa) skal jeg bruge og hvilke ringe. jeg vil gerne have max justering af kikkerten.

og jeg vil gerne have kikkerten så tæt på piben som muligt. så hvilken højde på ringene?

mvh aleksander

Link to comment
Share on other sites

Badger Ordnance har nettopp sleppt ei skinne med 35MOA for TRG22/42. http://www.badgerordnance.com/productgroup.php?id=rails

 

Redigert med anm.

Men du borde ha ca 45MOA (3/4°) for å få ut det meste av turreten på 5-25 S&B'n. Men jeg vet ikke om noen som lager en sånn skinne.

Men i praksis får du nok ut en ca 18-20mil i turreten med en 35MOA skinne og .308'n går transonic runt 11 - 15 mil (900m - 1200m) avhengig av kule/ladning så det borde holde i lange baner.

Link to comment
Share on other sites

Rå rifle og kikkert, venter selv på den kikkerten og ventet siden uke 35 i fjor!!! Har ikke picatinny anbefaling, men anbefaler badger ringer, MEN i 34mm utførelse hvis det er S&B PMII 5-25 du har. Den har etter det jeg vet 34mm rør.

 

1" er høyden fra toppen av picatinny skinna til midt i senter av ringen, Dia på mellomrørert er 34mm som på alle pm2 utenom 10x42

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...