Jump to content

Långhållsskytte del 4 i VT


Rango

Recommended Posts

Hva er det forfatteren mener her når han skriver artikkelen i bladet som kom i dag?:

"overraskningen er 6,5x47, jeg skulle gjerne ha avfeid resultatene som avvikelser, men kulene treffede som de gjorde"

Mener han at kaliberet er presist eller upresist? Jeg klarer ikke å se hva han mener.

Link to comment
Share on other sites

Kaliberet 6,5x47 er på papiret "likt" 6,5x55 og 6XC i performance.

 

Jeg ble derfor overrasket over at Mildot her på forumet leverte poengsummer som var helt på høyde med 338 LM på 1200 meter.

Hadde man skutt 1000 skudd ville nok 6,5x47 landet pent sammen med 6,5x55 og 6XC vil jeg tro. Derfor vil jeg kalle det "avvik" fordi man ikke kan forvente at 6,5x47 skal yte som en 338LM... men likevel skjedde altså dette under denne testen.

 

Hjalp dette? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå så jeg det. Takk for oppklaringen. Har du noen tanker om hvorfor? Jeg tenkte på liten rekyl, så kom jeg på resultatet med .338LM... :?

Jeg har forøvrig en godkjent søknad på 6,5x47 til TC encore som var tenkt til seljakt, så er derfor litt optatt av kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Har du noen tanker om hvorfor?

 

Ja, skytteren var rett og slett heldig med været. Loggskjema viser at han har brukt færre klikk for vind sammeliknet med de andre skytterne - mao det blåste ikke så ille akkurat da han skjøt.

Link to comment
Share on other sites

Vinden var "morsom" den dagen!

Det blås alt fra mye til værre, og over sjøen (som var islagt) så er det lite å lese vind på. Det blir litt bingo.

Men det var likt for alle..... :wink:

 

(Sorry at jeg blander meg inn. Skal holde kjeft!) :|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...