Jump to content

Swarovski Habicht nova 1.5-6 x42


AndreasNordstrand

Recommended Posts

Har fått tilbud om å kjøpe en slik kikkert for 3500 kr. Det ble kjøpt av selger på nittitallet. Siktet ser helt nytt ut og ligger i orginal embalasjen, det er aldri montert. Må innrømme jeg ble veldig begeisteret for siktet da jeg så igjennom det (har tidligere hatt en billig 1000 kr kikkert) og inntrykket det gav av å være ubrukt. Er dette et godt kjøp? Selger ønsker ikke å selge det for mindre.

 

Jeg jakter primært rådyr, og har lenge ønsket meg en lyssterk kikkert, hadde lest en del om at Swaro 1.5 -6 x42 er en veldig god kikkert til skumringsjakt, har folk erfaringer/meninger om dette? Setter også pris på erfaringer generelt med siktet, og hvordan det kan sammenliknes med moderne sikter.

Link to comment
Share on other sites

Nova er vel en eldre modell av Swaro. Ikke vet jeg hvordan linsekvaliteten er på disse, men det blir uansett feil å sammenligne en Nova og en nyere Habicht PV. Prisen? Den er vel verdt det kjøper er villig til å gi vil jeg anta.

Link to comment
Share on other sites

Har en slik 2,5-10 x 42 fra den tiden omtrent. Står ikke noe tilbake for dagens toppoptikk, har sammenlignet med litt forskjellig, Zeiss, S&B bl a. Har riktignok ikke disse fancy coatingene som vannet preller av på, men optisk helt på høyden!

Til den prisen kan du ikke tråkke mye feil om siktet er tilnærmet nytt og uten skader!

 

Løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...