Jump to content

World Dogshow 2010 Herning Danmark 24-27 juni


Skautussa

Recommended Posts

Herre guuuud magen er full av sommerfugler... :lol::lol:

I morgen setter jeg og mine 2 blå nesa mot Danmark via Larvik.

Begge skal stilles.....og begge har muligheten for å få tittelen WW2010....men først skal de inn i ringen :wink:

 

Jeg gleder meg stort, skal prøve å oppdatere med hordan det går i løpet av tiden jeg er der...tar med nettbox, Pc og kamera.... 8)

Er så heldig at jeg skal bo på Camingen på selve utstillingen :mrgreen:

 

Her er noen jakthunder......

 

Basset Hound 85stk.

Basset Artésien Normand 13stk.

Basset Bleu de Gascogen 1stk.

Petit Basset Griffon Vendéen 42stk.

Grand Basset Griffon Vendéen 20stk.

Basset Fauve de Bretagne 21stk.

Beagel 166stk

Drever 5stk

Bayersk viltsporhund 22stk

Dunker 1stk

Finskstøver 9stk

Hamiltonstøver 4stk

Hygenhund 1stk

Luzerne 1stk

Grand Bleu de Gascogne 2stk

Grand Griffon Vendéen 1stk

SchillerStøver 1stk

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Langhåret Hollands gjeterhund, hun er i Danmark med alle valpekjøperene sine (14 stk) og har 2 hunder ute på forvert avtale og det var en av disse som gikk opp til worldwinner i dag.

 

Ellers snakket jeg med henne nettopp og hun var særdeles mifornøyd med arrangøren, som ikke viste seg fra en profesjonell side med dårligt forberedete ringsekritærer og mye rot med oppdretterklasse ol.

 

Hun har også med seg "Rottedachsen" sin som skal stilles på en separat utstilling for dachs, 460 stk av de småtrolla skal stilles :D

Link to comment
Share on other sites

Tipper frøken Tussa har spennende nyheter å komme med når hun kommer tilbake til moderlandet ;) Grattis - I say no more!

 

Jeg må også få gratulere moren til Amigo med BIR og VWW10 - hun ble altså best i rasen og veteranverdensvinner -10. Hun slo hele 66 stabijer :)

 

Og akkurat nå er det gruppefinale - og jeg er megaspent på hvordan det går med dem der- heia Alfi :)

 

EDIT: Uplassert i gruppa, men en stor prestasjon å slå så mange stabijer. Det er nesten like mange som finnes totalt i Norge faktisk :)

Link to comment
Share on other sites

Å være Norsk i Danmark er kuult......

JrWW2010 Etoile

34097_418864507384_529042384_4973291_6862968_n.jpg

 

34097_418864517384_529042384_4973293_7705955_n.jpg

 

37232_418723072384_529042384_4969765_232424_n.jpg

 

picture.aspx?id=36298436

 

 

Det var MYE bra bikkjer fra Norge....kom mange WW og JWW hjem til Norge

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=9964

 

 

Å delta i grupperingen på WD var surealistisk og en smertefull opplevelse.....desverre.

Etter 3t i oppsmlingsringen fikk hverken bikkjer eller folk forfriskninger...uten drikke i 3t med den varmen som var...var ikke bra...både hode og kropp bar preg av det...... :(

 

 

 

Men for all del å komme ut på gulve med spotlights på deg og resten av rommet i mørket var rart.....og fryktelig uvirkelig, tenker jeg nå i etterkant. Der og da konsentrerte jeg meg om bikkja og å holde meg oppe og på beina.

Synd jeg ikke har bilder fra jeg var i gruppe ringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...