Jump to content

åpen sikte på blaser vs lang kikkert


knutmstien

Recommended Posts

hei,sitter og venter på att blaseren min skal komme i posten.

har alerede kjøpt kikkert av type nightforce 3,5-15x50!

men så kom jeg over ett bilde på nett som viste en slik nightforce påmontert en r8, og de var milimeter de var snakk om for att kikkerten kom inn i de bakre åpne siktet på løpet :shock:,jeg vil bruke solskjermen som følger med kikkert,og samtidig ha tilgang til åpne sikter i tett skog..

og tipper high kikkertmontasje blir noe høyt for meg :roll:

noen som har vert bortig ett slikt problem?

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke valgte kikkert og motasje, er du vel da tvunget til å fjerne skuret.

Montere et vipp-bart skur er en mulighet. En annen løsning er å få laget en vippbar jaktdiopter så langt bak på kassen som mulig. Sistnevnte løsning har jeg selv gjort på en kombi. Fungerer fortreffelig.

Link to comment
Share on other sites

Men hva skal du egentlig med solskjermen? Det eneste du oppnår er IMO å lage lenger momentarm om du skulle dunke borti noe - noe du vil gjøre, og øke risikoen for å ødelegge noe. Samt å gjøre ting enda større og mer klumpete. Jeg har prøvd solskjermer på flere kikkerter, de har aldri blitt stående på... Hvor ofte skyter du så rett mot sola?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...