Jump to content

Spesialfelt Solidalen 20. juni (M&R)


vingemutteren

Recommended Posts

Da er det på tide med en spesialfelt i Solidalen (Ørsta/Volda), hadde ikke anledning i fjor, men satser på å få meg ett par runder nå i helgen. Tar i hvertfall med den vanlige kompanjongen (men fortsetter han å skyte såpas mye bedre enn meg, som han har gjort hitils i år. Får han snart gå :wink: ).

 

Men jeg er litt usikker på opplegget, så en bekreftele/avkreftelse på at jeg har fått med meg dette hadde vært kjekt.

 

1. Spesialpistol og spesialrevolver går full løype?

 

2: Mag1 og Mag2 går halv løype?

 

Ellers håper jeg at alle som kan, tar turen til Solidalen. Der er det alltid kjekt, tørt under tak. Og kort å gå for oss lat hanser. :D

 

P.s. Bra værvarsel også, ser ut til at Bosnes med co har gode kontakter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er heilt korrekt Vingemutter. Og pga at det er KM vil vi skyte sp/sr først. Dette pga ev. omskytingar.

Og ja, veret er også ordna, så det vert fine forhold. Og stort sett heilt nye blinkar.

 

Vel møtt, både til Vingemutter og andre!

Link to comment
Share on other sites

Da er endelig kammeret opp igjen, og tiden er kommet til å gratulere Ørsta/Volda Pk med en ny knall dag i Solidalen.

 

En stor takk for lån av Spes revolver går til Morten (om jeg husker rett). Fikk låne en colt med semi bobbet hane, og ett DA avtrekk som alltid smalt uten forvarsel (noen som kan si hvilken modell det var?). Spennende, om enn ikke helt etter min trykk kule smak. Så funket det faktisk greit (best på beste hånd faktisk, der fylte jeg til min store forbauselse begge stagene).

 

For en utrent stakker, var dette en noe tøff løype. Men absolutt skyteverdig, og hadde det ikke vært for aggresive fluer, hadde nok resultattet i Mag 1 vært noe å skryte av. Jeg var ikke den eneste som som fikk fluer på sikteskinne og hender på de to siste stagene, og mye tid gikk bort med å få disse bort så man så siktet (dårlige tapere har alltid gode unnskyldninger :wink: ).

Jeg antar at dette var ett planlagt lumskt bakholds angrep fra innenbygds skyttere, så man ikke kom og plukket for mange poeng. :lol:

 

Lurer på hvordan andre opplevde dagen?

Link to comment
Share on other sites

ja ei får vel lade opp 460 en og ta meg en tur ei også.

blir morro å få prøve med skikkelig laddninger . og ikkje 45colt som går på tvers igjennom blinken(hi hi) som i skorgen.

 

velkjent problem det der ja. va du å skaut der oppe, koss gikk det? skal skyte i helga i nnm med samme kanonen, men lader 405grainere i relativt store hastigheter,,,,, gikk bra sist hehe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...