Jump to content

Mauser M03 i .338 WinMag, erfaringer??


.204 Ruger

Recommended Posts

Hehe, nei, måtte bestille løpene jeg ville ha uansett.

Men de hadde faktisk nevnt det hos Norma og, at dette kunne være et problem. For andres erfaringer er jo at andre kaliber samler glimrende. Blant andre .375HH som ikke er langt unna i ytelse.

Men ville helst hatt .338 da, har brukt det i alle år :-)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke på noen måte fatte at det skal være noe som helst som skulle tillsi at akkurat 338 skulle ha dårlig presisjon i mauseren. Nylig kjøpt meg en m03 extreme selv i 9,3 å går som en stråle den. At 338 skal ha dårlig presisjon ser jeg som reint å skjært tøv.

 

Kjøp deg en mauser i 338 win mag, kan garantere deg at rifa går nok bedre en de fleste er i stand til å skyte me det kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Svar fra Mauser i Tyskland:

 

The point you mentioned about the caliber .338 WinMag: This is not a problem with the Mauser rifles! The .338WinMag is known as a caliber that is not so precise than many others. You have to find a good factory ammunition that works in that caliber. Reloaders have some advantages here I think.

Much more precise is the new .338 Blaser Magnum we offer since April in the M03 too.

 

 

Ble egentlig ikke så mye lurere, annet enn at de heller vil selge .338 BM

Link to comment
Share on other sites

Men du kunne jo ikke forvente noe annet svar fra de heller. :wink:

 

 

Hadde også tenkt på ett løp 338 Win men går nok for 375 istedenfor.

Det er dog ikke pga denne tråden, men for at min m03 er Africa versjonen og 375 passer nok bedre pga vekt. Også kjekt at det er lov til B5 sammen med lott'en

Link to comment
Share on other sites

Har en M03 jeg tenkte å kjøpe et .338 WinMag løp til.

Ble frarådet dette av forhandler, da det angivelig var problem med presisjonen i dette kaliberet til Mauseren.

Noen som har dette, og har testet presisjon?

 

Dette er bare sprøyt! Kjøp 338 løpet du har lyst på. Kanskje du bør handle hos noen andre siden dem ikke "ville" selge til deg.

Jeg har skutt et par hundre skudd med lånt M03 i 338. Også deltatt i jaktfeltkonkuranse pga at den gikk svært godt.

Link to comment
Share on other sites

Se det, endelig en som faktisk har prøvd :D

Ikke noe i vegen med forhandleren, han er alle tiders. Prøver bare å veilede utfra det han hører, og ett tilfelle der det ble reklamert på et slik løp hos ham.

Hvis jeg dropper .338-løpet, blir det jo et salg mindre for ham, da det ville blitt i tillegg til de jeg har.

Må kanskje bare kjøpe et .338WinMag løp, nysgjerrig på dette egentlig :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...