Jump to content

Kjøp av praktisk rifle


Recommended Posts

AR-10 er vel inne til godkjenning nå? Er DPMS LR-308 godkjent da? Jeg finner aldrig den godkjenningslista når jeg trenger den. hehe :oops:

 

Hva med resten av alt det som er på den lista? Vet du om noen forhandlere på det? sorry men jeg vet ikke så mye om akkuret de greiene der.

 

Colt AR-15 H-bar, Galil AR, Heckler & Koch 94, Izhmash 520, Izhmash 555, SIG SG 550 , Steyr AUG, Valmet M76/78A2, Oberland Arms 15, Olympic Arms AR-15 H-bar

 

AR-10 er vel inne til godkjenning nå? Er DPMS LR-308 godkjent da?

 

 

brunojegfinneraldridengodkjenningslistanårjegtrengerdenengerdal

Link to comment
Share on other sites

AR-10 er vel inne til godkjenning nå? Er DPMS LR-308 godkjent da? Jeg finner aldrig den godkjenningslista når jeg trenger den. hehe :oops:

 

Hva med resten av alt det som er på den lista? Vet du om noen forhandlere på det? sorry men jeg vet ikke så mye om akkuret de greiene der.

 

Colt AR-15 H-bar, Galil AR, Heckler & Koch 94, Izhmash 520, Izhmash 555, SIG SG 550 , Steyr AUG, Valmet M76/78A2, Oberland Arms 15, Olympic Arms AR-15 H-bar

 

AR-10 er vel inne til godkjenning nå? Er DPMS LR-308 godkjent da?

 

 

brunojegfinneraldridengodkjenningslistanårjegtrengerdenengerdal

 

DPMS LR 308 er godkjent ja.

 

Når det gjelder resten av våpenene på lista så er det jo mange av de som ikke prooduseres lengre

 

SIG tas vel inn av Landrø, Steyr AUG kan det vel være at SSS har igjen noen av, OA 15 har vel aldri blitt tatt inn(annet enn til godkjenning), Colt produserer vel ikke sivile våpen lengre(av denne typen)

 

OA 15 er forøvrig helt klart den vakreste børsa av de som står på lista :D

Link to comment
Share on other sites

Jevnaker Agentur hadde OA!?, H&K

PracTac leverer hovedsaklig innen Bushmaster, DPMS, Glock + deler og utstyr til nevnte merker.

Sandnes Arms leverer Bushmaster, Steyr AUG, H&K SL-8, Ruger

Pedersens Vaabenlager AS leverer Bushmaster, DPMS, Steyr AUG, Ruger, Izhmash, Arsenal (til godkjenning)

Landrø leverer SIG rifler.

SSS hadde Steyr tidligere.

Sportsvapen DA - nytt firma. Har vel ikke annonsert noen fabrikater innen rifle, ennå.

 

PracTac AS - www.practac.no

Sandnes Arms DA - www.sandnes-arms.com

Pedersens Vaabenlager AS www.pvas.no

M. Landrø AS www.landro.no

Jevnaker Agentur www.jevnagent.no

JAG www.jag.as

SSS www.sss.no

Sportsvapen DA www.sportsvapen.no

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har lignende børse selv jeg har bygget opp fra scratch.

dscf1442rw9.jpg

 

Løpet er av Sabre Defence - Competition Deluxe med Gill Brake kompensator og Mid-Length gass.

MEGET bra løp!

Ace Skeleton kolbe, MagPul MIAD, LaRue forskjefte, LaRue montasje, Leupold Mark4 SPR kikkert med Docter rødpunkt montert på siden, Chip McCormick avtrekk 3lbs, Tubb Speedlock Chrome Silicone rekylfjær, Harris lav 2-fot med ARMS hutigmontasje + POD-Loc.

 

Kunne nevnt mer men går ikke dypere i materien.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sikkert skrevet om før men jeg klarte ikke å finne det her:

 

Hva trenger man for å søke om praktisk rifle? Jeg er medlem i Hokksun Pistolklubb, og medlem i NFPS. Holder det å legge ved disse medlemskortene på søknaden, eller trenger jeg en slags anbefaling slik man trengte når man søkte første gangen? Regner med det er ulik praksis her på ulike våpenkontor, men jeg er interessert i å vite hva de faktiske reglene er :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Takk for alle svar. Nå har jeg noe å gjøre en times tid. :D

OA 15 er fin den. Jeg tror jeg vill ha noe Ar-15 eller AR-10 lingnene, noe clean uten alt for mye stasj, noe som minner om orginalen. 8)8)8)

 

 

brunocandyfortheeyesengerdal

 

Hei.

 

Nå som godkjenninger slipper igjennom ser det ut til Armalite vil være tilgjengelig snart - kanskje veldig snart.

 

Der kan du få AR-10 og M-15.

 

Se på http://www.armalite.no fremover for mer info.

 

Mvh

Jon Andre

Link to comment
Share on other sites

Plumbo skrev:

Sitat:

Men er XM15 og M-15 det samme, eller er det to forskjellige modeller?

 

 

M15 kjenner jeg ikke til

 

/J

 

 

he-he...

 

Øiii :-)

Dette ble kommentert i ren vanvare! Jeg lover!

Til tross for at vi "pusher" andre produsenter er jeg godt fornøyd med at det kommer andre aktører på markedet! Det er bra for sporten med mangefold.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Plumbo skrev:

Sitat:

Men er XM15 og M-15 det samme, eller er det to forskjellige modeller?

 

 

M15 kjenner jeg ikke til

 

/J

 

 

he-he...

 

Øiii :-)

Dette ble kommentert i ren vanvare! Jeg lover!

Til tross for at vi "pusher" andre produsenter er jeg godt fornøyd med at det kommer andre aktører på markedet! Det er bra for sporten med mangefold.

 

/J

 

Fleiper litt, bare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...