Jump to content

Marlin xl7


tronderik

Recommended Posts

Jaha? Også?

Når du nå først tar deg tid til å lage en tråd om Marlin xl7, så forventer iallefall jeg noe mer enn " Jeg er kjempefornøyd" :?

 

Hva med å lage en anmeldelse, eller komme med spørsmål?

 

Jeg for min del vet ikke mye om dette våpenet, men etter det lille jeg har lest om det; så synes jeg å huske at det vistnok har etslags trykkpunkt-avtrekk? Hvordan fungerer det i praktisk bruk? Er det integrerte baser for ringer? Vekt på våpenet? Hvilke kaliber kjøpte du? Hvordan er presisjonen? Hvordan er stokken? Kun plaststokk hvis jeg husker rett?

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan jo komme med litt fakta om rifla jeg!

Rifla har etslagstrykk punktavtrekk som du sier, som gjør det mer følsomt, også blir det mye lettere å ikke trykke avtrekkeren for fort av. Har fungert meget bra for meg i praksis bruk, syns det er bedre enn på en vanlig rifle for liker det mer følsomt. Ja, det er intrigerte baser for ringer.

Vekt ble jeg faktisk veldig usikker på akkurat nå, men rifla er kort, og det er syntetisk stokk så den er lett, men jeg har satt på en hausken lydemper på den for å få litt vekt. Selv kjøpte jeg den i kaliber 30.06, for jeg skal bare bruke den på elgjakt. Får også rifla i kaliber 6,5x55 og 308!

 

 

Mvh Trond Erik

Link to comment
Share on other sites

Fin link til test av børsa. Det ser ut som om det er mye for penga, og den bør definitivt vurderes når man skal kjøpe seg en rimelig syntrifle. Se opp Remington, Tikka og Howa!

 

Hvordan er egentlig plaststokken på Marlin? Har ikke erfaring med plaststokker selv, men den eneste jeg hittil har likt veldig godt er Finnlightstokken til Sako. Browning A-bolt synes jeg også har en grei stokk, men får fort riper. T3 har jeg ikke helt sansen for. Mer hardplast. Remington SPS har jeg ikke klådd på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Hei

Har denne i 308, XS7.

Er egentlig strålende fornøyd. Samler på klisterlappen på 100meter, hvis skytter er heldig og gjør jobben sin.

 

Har byttet ut stokken med Boyds Prairie Hunter.

 

Har også Sonic 45 lyddemper til denne.

 

 

 

Når man ligger på skytebanen og samler like bra som børser til det dobbelte og vel så det, da er nok jeg fornøyd.

 

Er du ute etter ei utrolig billig børse så burde Marlinen være med i vurderingene.

 

 

 

 

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...