Jump to content

Mulig trøbbel med min pistolsøknad


Mbrandt

Recommended Posts

Hei og hopp,

 

Jeg er litt redd for at jeg kanskje har rotet det litt til for meg selv angående søknaden.

 

Jeg søkte først om å ta inn en 45 ACP fra Danmark, da fra hunters house.

Jeg har i mellomtiden funnet en brukt Colt i Norge som jeg har lyst på i stedet.

 

Problemet(?) er at på søknaden så står det at jeg har tenkt å innføre den fra Danmark og navn og adresse på leverandøren står oppført som hunters house.

 

Er det fortsatt mulig å "bytte" med tanke på å kjøpe i Norge og fra en annen leverandør? Jeg har jo tross alt fått godkjent ervervelse av 45 ACP, så sånn sett er det ikke noe forskjell.

 

Jeg har forøvrig kun søkt på 45 ACP, ingen spesiell type eller modell.

 

Våpenkontoret har stengt i dag, så det er derfor jeg spør her. Ble med et litt bekymret..

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også skrevet navnet på en dansk leverandør på en søknad, men

kjøpte i en norsk våpenforretning i mellomtiden. Selgeren i norge strøk bare over

navnet på det danske firmaet, og skrev sitt eget.

Selgeren sa det ikke hadde noe med våpensøknaden hvor eller hvem jeg kjøpte

våpenet av. Var ikke innom våpenkontoret for å gjøre om navnet på selger.

Strøk bare over, og førte på den nye selgeren. Gikk greit.

Link to comment
Share on other sites

Det burde være greit å får gjort det om, og jeg tror ikke du får kjøpt 45 ACP fra Hunters House uansett, max kaliber i Danmark er 9 mm......

 

Det skal ikke være noe problem, jeg var innom dem en tur i påsken og da sa de at de kunne eksportere pistoler til Norge i kalibre over 9mm, men ikke selge dem i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Puh..! Det var jo mer eller mindre det samme jeg tenkte, men man vet jo aldri med slike ting.. Da blir det pistol på meg likevel da.

 

Til dere ikke-troende: http://www.huntershouse.dk/kat294-Brugte-pistoler-revolver/side3056-Colt-Combat-Commander-Kal.-45-Acp.html

 

Tviler på at det skal bli et problem

 

PS, fikk du mailen min angående magasin?

 

Det var bra du sa, hadde helt glemt av det. Send meg en mail med adresse, så tar vi det der i fra!

Link to comment
Share on other sites

Nå er min Colt Commander bestilt og snart på vei! Blir min første Colt! Spennende..

Det står Bo-mar sikte på den jeg bestilte, er det bra/ikke bra?

 

Jeg har hørt litt om 22lr conversion kit, har det noe for seg? Hvor får man evt. tak i det? Er det bare å sette det på og skyte uten noe om og men?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...