Jump to content

.38 special og N330


hartvig

Recommended Posts

Hei der ute. :D Jeg har en mengde med vihtavuori N330 krutt, og trenger noen ladetips til .38 special. Hylsene er litt forskjellig, men mest norma og ww. Tennhette er winchester. Støpte kuler fra Lyman nr. 358212, vekt ca 140 gr. Jeg vil prøve litt forsiktig, og har satt sammen noen med 3,4 grain som jeg prøver ut ifra. Noen erfaringer og tips med N330 krutt? :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ladet endel 158grs-kuler med 330 noen år tilbake. synes å huske at jeg fikk god presisjon, men jeg har ikke dataene mine foran meg nå, så jeg vil ikke si noe om ladevekter, annet enn at jeg synes å huske at 3,4 grs er altfor lavt for dette kruttet om kula settes til normal dybde.

Jeg forsøkte å lade meg ned i hastighet med 148grsHBWC, men da ble hastighetene meget ujevne, N-330 er ikke egnet til reduserte ladninger i 38special med normale settdybder, patronen har altfor stort volum og for lavt trykk.

 

Slå opp i ladeboken, der finner du dataene jeg baserte meg på.

Link to comment
Share on other sites

Den kula er vel for 9 mm? regner med at den blir satt litt dypere enn standard og derved ikke trenger fullt så mye krutt for å få hastighet. Imidlertid gjør vel vekta og 38 spec sitt relativt store volum, at 330 ikke passer alt for bra til lavt trykk. N330 tror jeg vil passe best til 38 +P nivå, men det er svært lenge siden jeg gjorde noen tester i det området.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...