Jump to content

Hjorteburger


cipheron

Recommended Posts

Halv kilo grovkvernet hjortekjøtt iblandet litt spekk, 2 egg, 1.5dl lunkent vann, finhakket rødløk, finhakket purre, 1/2-1 ts salt, 1/4 ts sukker, 1 ts østersaus (soya funker nok også) og "godt" med pepper og aromat + nok hvetemel til å få rett konsistens, gikk vel bortimot en dl.

 

Blandes godt og porsjoneres sånn passe, jeg fikk vel 5 skikkelige burgere ut av det.

 

Brød, salat, tomat, løk og sylteagurk for de som liker det..

 

Ikke spesielt avansert men meget godt etter en tur på skytebanen :) Smaker forresten godt med en hansa til...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bruker vanligvis melk men jeg er gift med ei som synes slikt er noe styggedom og kan til nød brukes i kaffi, personlig synes jeg det er perverst og kan komme på helt andre ting som er bedre i kaffi.

 

Kortversjonen? Tom for melk :)

 

Bruker muskat og ingefær ellers også men den sorten røk til i siste batch med seikaker og det hele var ikke planlagt og smaksmessig vet jeg ikke helt om det var noe savn heller men det blir nok inkludert neste gang.

 

Hvis fruen får viljen sin blir det nok lagd en batch som får være med på tur til Thailand i Juli, hvis det blir plass i bagasjen... har 30 laksesider i salt som skal røykes så må vel dra med oss noe av det også :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...