Jump to content

Interchangeability 1911


Razorback

Recommended Posts

Har kommet over en Springfield 1911 i .45ACP som jeg vurderer.

 

Det jeg lurte på var da, er deler til 1911 helt ombyttbare uavhengig av fabrikat? Vil deler til Colt 1911 fungere på 1911 Springfield el her man pinelig spesifikke her...?

 

Mye deler vet man jo at uansett må tilpasses av børsiss, men er det så langt unna at f.eks en colt del ikke vil fungere overhodet...?

 

my 2¢...

Link to comment
Share on other sites

1911deler krever ofte, men ikke alltid tilpasning. De bør uansett installeres av en som vet hvordan man ser om det trengs tilpasning eller ikke.

 

Springfield 1911er er litt spesielle, fordi de har en litt annen utforming av rammens tange enn andre 1911er. derfor kan ikke vanlige "beavertailgrepssikringer" tilpasses springfiieldene, man er nødt til å kjøpe grpssikringer som er beregnet til .220" radie på tangen, ikke .250" som er det vanlige.

Link to comment
Share on other sites

Alle 1911'er har delt materampe i utgangspunktet enten det er Spr. Colt eller andre kloner.

Unntakshvis spesialmodeller har hel, udelt materampe. Da er det som regel gjort på fabrikkens custom shop.Som den Springfiled Custom Carry i 9mm jeg hadde en gang (Sukk)

 

Tar en sjangs å går ut fra at det er en i .45 acp det er snakk om. De er nesten uten unntak kamret med delt rampe. Rampa erogså litt slakere, hjelper på matinga. Og siden vi snakker om en

lavtrykks patron, trenger den ikke så mye "chamber support" som de andre hissigproppene.

Hender man kommer over en eller annen helrampa .45 pipe, men det syns jeg er å skjyte laangt over mål. Med mindre man snakker om GAP.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...