Jump to content

Privat kjøp av våpen?


dagfs

Recommended Posts

hei. om man skal kjøpe brukt våpen og hat tilatelsen fra politeiet. Sender man da selger alle kopiene av våpentilatelsen ??

 

Hva skal ev selger gjøre med disse papirene ??

 

Er jeg sikker på at det da vil dukke opp et våpenkort i posten ?

Link to comment
Share on other sites

Du sender tillatelsen til selger. Selger påtegner nødvendig info, deler opp tillatelsen i gul, blå og hvit del.

Blå del returneres til deg sammen med våpenet. Gul beholdes av selger, mens hvit returneres til politiet som siden sender våpenkort til deg.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg sikker på at det da vil dukke opp et våpenkort i posten ?

Det vil vel generelt være i selgers interesse å få registrert våpenet over på deg når han/hun har levert det fra seg? Personlig ser jeg iaf ingen grunn til å fortsatt stå som eier for et våpen jeg ikke lenger selv har kontroll over.

Link to comment
Share on other sites

da jeg kjøpte fra privat sendte jeg hele godkjente søknaden til selger. fikk først et brev av han med blå del, siden fikk jeg brev fra politi med våpenkort og etter det kom våpnet i posten (en pakke bruker noen dager fra vest til nord her i landet). antar han selger var innom politiet samme dag som han fikk papirene av meg. topp selger med andre ord! ;)

Link to comment
Share on other sites

Solgte en kombi i fjor. Kjøper tok med seg tillatelsen da han skulle hente våpenet. Vi ordnet papirene der og da. Han fikk med sin del, og jeg tok med resten og leverte det jeg skulle til lensmannskontoret. Ferdig. Greit å gjøre slik om man bor innen rimelig avstand så man kan hente våpenet selv.

 

Skal våpenet sendes må man sende papirene til selger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...