Jump to content

Ei god ladning til mod 19 m 2 1/2 " løp


Geir Småvik

Recommended Posts

Snubrevolvere har vel tradisjonelt vært skrudd sammen sånn at fabrikkladninger med 158 gr kuler treffer senter - senter. Men om skytteren er i stand til å produsere det resultatet er vel et annet og større spørsmål. Post gjerne resultatene dine her etterhvert, om du finner en go'ladning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd både 2,2 og 2,5 N310 bak 105gr SWC satt flust med hylsekanten i spesialrevolveren min, og selv om det gir en behagelig slapp rekyl, har jeg kommet frem til at standard revolverfelt ladningen min fungerer minst like bra. Dvs 2,8gr n310 bak 105gr SWC, med en lengde på 32mm.

Link to comment
Share on other sites

En modell 19 har justerbare sikter, så det som teller er hvor godt ladningen samler.

 

Sant nok, men min kommentar hadde referanse til det jeg forstod som trådstarters oppfatning av at tyngre kuler samlet bedre ut av korte piper enn det lette gjør. Jeg ville vise ham teoriens mulige opphav.

Link to comment
Share on other sites

Hei. ser at de fleste foretrekker 105 grainskulen. får prøve å ladde noen for å se. Har også 125 berry(kobberbelagt) og 148 wc kuler fra klette.Skal prøve alle disse før jeg bestemmer meg. 105 grains laddes slik at spissen stikker ut av hylsa, jeg lader ikke med tomhylser, så da blir det vel ca 3,0 grain med N-310.Takker for alle svar

 

Mvh Geir :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...