Jump to content

erfaringer med Sig Hammerli 240 .32s&w long?


offshoremann

Recommended Posts

Er på utkikk etter en kurant pistol i .32s&w long.. lite å finne på bruktmarkedet,so eg sendte ein mail til div våpensjapper rundt om i landet!

Fekk då bl.anna tilbud på en brukt Sig H.240..

Fint om nokon kan legge att nokren ord her.. fordeler/ulemper med den aktuelle pistoltypen

:D

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at du vil ha noe kurant, og da bør pistolen være nettopp det.

P240 har vært ute av produksjon i mange år, så du må ikke regne med at det kryr av deler om noe skulle ryke.

Ellers er det jo en fin pistol, men skal du konkurrere mot rendyrkede matchvåpen, stiller du med handicap.

Det spørs på ambisjonsnivået ditt og ikke minst hva du må gi for et ukurant våpen.

Link to comment
Share on other sites

Unique gikk konk for noen år siden, så her kan situasjonen bli den samme mht. deler, selv om jeg innbiller meg at det fins mer å få tak i til en Des 32 enn en P 240.

Rent skytemessig har du nok mer å hente med en Des 32.

Det meste kommer an på prisen, og etter min mening må begrenset deletilgang gi seg utslag i lav pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har en slik P240 selv, importerte den fra Nederland. HELT strøken, bortsett fra skjeftet som var litt gammelmodig. Det fikset jeg med et splitternytt Nill skjefte, og nå er hele pistolen nesten som ny... :D

 

Som grovfeltpistol helt makeløs - men noe vinglete på banen (iallefall for meg :) ). Tung er den også, noen få gram fra maksvekten.

Link to comment
Share on other sites

Om ambisjonsnivået øker, så er en Sig 240 høyt på ønskelisten for benyttelse til grovfelt(S&W mod 16 cal.32 i dag) Har ingen erfaring med pistolen, men den ser bare

"riktig" ut. Men for den som sikter mot stjernene, er den nok utgått på dato i henhold til ergonomi osv. Men presisjonen er nok glimrende.

Så rart hvor langt man kan komme med tro og presisjon.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...