Jump to content

BORS


stkl

Recommended Posts

Bors er jo en løs enhet som du kan montere på et par tre leuopold modeller, mens SAM er en integrert del av kikkerten, BORS tror (vet) jeg kan være veeeeldig vanskelig å få tak i, og iallefall få shippet over dammen. Det er jo smak og behag hva du foretrekker, BORS er laget av Barrett spesielt for Barrett rifler men kan selvf brukes til alle typerrifler, mens SAM er en generell "show off"device :D

Link to comment
Share on other sites

Smaken er som baken,delt av en stoooor hårete avgrunn....hehe

 

Denne diskusjonen er det ingen som kan vinne :wink: svenskemetoden er fin den, og BORS er også et bra hjelpemiddel, som de fleste vet så kan en gonge på 800m med en slarkete mauser også, men det betyr ikke at alle bare må ha mauser.

 

Jeg var å skjøt langhold på gonger med rifle idag, og et velrenomert medlem her prøvde å gonge med en pistol 1911 .45ACP på 230m, til slutt så sa det pling, ikke optimalt men fikk det til. :lol:

 

Noen liker å bruke hodet og low-tech metoder, andre liker tekniske hjelpemidler, er ikke noe galt i hverken den ene eller den andre metoden. Men dette er jo typisk skytternormann,sitter på hver sin tue og forfekter akkurat sitt eget opplegg, alt annet er upassende... :wink::D

Link to comment
Share on other sites

En fattigmannsutgave som ikke er kobla opp mot justeringshjulene kunne jo vært artig å lage :)

Akselerometer, mikrokontroller, display og GNU exterior ballistics library er alt som trengs. (og litt ledig tid..)

 

edit: glemte trykk/temperatur måler til 5-10$ på digikey :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Streken da, nå er du hårsår :wink:

 

Mitt siste innlegg er skrevet på generelt grunnlag, når det er sagt så er det ikke så vanskelig for skytternorge å forbli splittet når vi alle er individualister og står på for meningene våre. Jeg er tilhenger av både svenskemetoden og elektroniske hjelpemidler.

 

Hvis vi skal dra tråden helt til din side så burde vi jo regne alt ut for hand istedenfor å bruke PCB etc?

 

Edit: BORS innlemmer jo nye egenskaper som temp-baro-cant angle etc, ting en til vanlig må ta hensyn til på manuell måte.

Link to comment
Share on other sites

En fattigmannsutgave som ikke er kobla opp mot justeringshjulene kunne jo vært artig å lage :)

Akselerometer, mikrokontroller, display og GNU exterior ballistics library er alt som trengs. (og litt ledig tid..)

 

edit: glemte trykk/temperatur måler til 5-10$ på digikey :wink:

 

Vi diskuterte dette på gamle sluttstykket. Kanskje en ide for oss etter skyteskive og haglesimulator? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...