Jump to content

Hvor kjøper dere kuler i fra?


Puma

Recommended Posts

Håper på noen utenlandske alternativer der det er mulig å spare noen kroner når moms og frakt er betalt.

Når det skytes flere tusen runder i året så kan det jo være noe å spare på innkjøp av kuler.

Link to comment
Share on other sites

Kan også anbefale Poacher.

Tror ærlig talt ikke det er noe særlig å spare på å kjøpe kuler fra utlandet, om noe i det hele tatt.

Hvis man sammenligner prisene til Sinclair koster jo en eske 308 Scenar 155 grain ca $36, så kan si ti esker. Da blir det 36 x 10 x 5,07(i skrivende stund) = 1825 kr, og i tillegg frakt på kanskje $50 og 25% moms av både kulene og frakten, og eventuelt tollbehandlingsgebyr på en hundrelapp til Posten. Og hva koster så ti esker av de samme kulene her i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Kan også anbefale Poacher.

Tror ærlig talt ikke det er noe særlig å spare på å kjøpe kuler fra utlandet, om noe i det hele tatt.

Hvis man sammenligner prisene til Sinclair koster jo en eske 308 Scenar 155 grain ca $36, så kan si ti esker. Da blir det 36 x 10 x 5,07(i skrivende stund) = 1825 kr, og i tillegg frakt på kanskje $50 og 25% moms av både kulene og frakten, og eventuelt tollbehandlingsgebyr på en hundrelapp til Posten. Og hva koster så ti esker av de samme kulene her i Norge?

 

tjaa jeg sparer vel ca 2000,- i forhold til verst tenkelige tilfelle som er Midway der en eske koster 485,- :!::!:

Ikke rart jeg har kjøpt fra USA frem til nå :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Vapex i svergie selger 1000 stk 155grs Scenar for 2505,- pluss moms = 3131,25 + ukjent frakt.

Noen i Norge som slår det?

 

Landerø priser disse til 226kr, ikke ille det heller... Kan jo prøve om skytterlaget kan presse prisen enda lavere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Vapex i svergie selger 1000 stk 155grs Scenar for 2505,- pluss moms = 3131,25 + ukjent frakt.

Noen i Norge som slår det?

 

Landerø priser disse til 226kr, ikke ille det heller... Kan jo prøve om skytterlaget kan presse prisen enda lavere?

 

Ikke ille pris på .30 kuler fra Landerø.

Sliter m å finne kuler i 7mm.

Link to comment
Share on other sites

Man må jo være passe desperat for å handle fra Midway Norge. Heldigvis har ikke alle her i landet sånne kriminelle priser :lol:

 

Jeg handler fra Midway. Uten at jeg er passe desperat :wink:

Ellers handler jeg der jeg finner kuler til greie priser/utvalg bla. hos Landrø, Jaktdepotet osv.

 

@ Puma. Landrø har endel Sierra i 7 mm. Sjekk med de ang utvalg og pris.

Link to comment
Share on other sites

Man må jo være passe desperat for å handle fra Midway Norge. Heldigvis har ikke alle her i landet sånne kriminelle priser :lol:

 

Jeg handler fra Midway. Uten at jeg er passe desperat :wink:

Ellers handler jeg der jeg finner kuler til greie priser/utvalg bla. hos Landrø, Jaktdepotet osv.

 

@ Puma. Landrø har endel Sierra i 7 mm. Sjekk med de ang utvalg og pris.

 

Hehe, må innrømme at jeg har lagt igjen litt penger der selv også :wink: Men da har det vært snakk om ting jeg ikke får tak i noe annet sted, verken i Norge eller fra USA pga restriksjoner. De har jo faktisk veldig bra utvalg, men det skyldes jo selvfølgelig at alt sendes direkte fra statene. Servicen er det heller ikke noe å si på. Så hvis det ikke var for prisene hadde jeg nok handlet nesten bare derfra.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kjøper kuler fra EU land annet en Sverige?

Har forøvrig fått bra tilbud fra div norske leverandører. Takk for alle svar og PM så langt :lol:

Det som kanskje er en utfordring er å få gode tilbud på andre kuler en standard kalibre som 6,5 og 308. Ikke så mange som har et bra utvalg men det er vel ikke så rart ettersom et stort lager er kostbart.

Link to comment
Share on other sites

Eg har handla ein del hos Midway,men sjølvsagt sjekkar eg prisen først :lol: Midway er faktisk ikkje like dyrt på alt. Prisane på Norma Oryx i cal 30 er det nok ikkje så mange som slår.

 

Eg såg forresten på sida til Schou som mellom anna importerer Sako at Sako Super Hammerhead 180grs cal 30 kostar 3.55kr per stykk. Er det nokon som kan bekrefte dette? I såfall har desse utmerka kulene gått kraftig ned i pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...