Jump to content

Erfaringer fra Lierne/Snåsa?


tomasjj

Recommended Posts

Noen som vil dele erfaringer fra småviltjakt i Lierne?

Vi skal dit i år - Sørli (Arvasslia, Tjønndalen).

 

Jeg har jaktet mye i Nord-Trøndelag ((Røyrvik, Skorovatn, Tunnsjø, ved Namsvatnet etc) men ikke i Lierne enda.

Inntrykket er at etter et bunnår i 2008, så har det tatt seg noe opp i fjor.

Får håpe bestanden er på vei oppover igjen.

 

Takk!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Noen som vil dele erfaringer fra småviltjakt i Lierne?

Vi skal dit i år - Sørli (Arvasslia, Tjønndalen).

 

Var akkurat her i fjor, Vi var 3 mann og en hund, så totalt 4 ryper på 4 dager. Hadde hytte nede i dalen og kom dermed aldri langt inn i terrenget. Hørte at de som gikk 7-8 timer innover fant en del fjellrype og fikk fylt kvoten, men i de typiske lirypedelene av trerrenget var det tomt, og vi gikk forskjellige steder alle 4 dagene, og fikk egentlig dekket hele det tilgjengelige terrenget. Siste dagen (dag 5) gikk vi nede i skogen etter skogsfugl, og så vel opp mot 10 fugl, hadde noen feite sjanser på en tiur og en røy, men det var den skytingen da... :roll:

Fikk til slutt en hare på 3 mann, som ble hele uttellingen på 5 dagers kjøretur fra Oslo...

 

Er vel ikke akkurat et område jeg vil anbefale om det er fugl du er ute etter, men veldig fint der oppe da... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hadde en mistanke om at det ikke ville være helt knall ja. :?

Men men...vi får no sjå. Takk for svara uansett.

Må si jeg blir litt imponert av den som greide å dekke terrenget på 4 dager, selv om det var lirypeterrenget det var snakk om da.

Vi skal vel gå inn og campe med telt tenker jeg. Det er den vanlige metoden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde faktisk jeg hadde fått inn alle svarene på søknadene i år, men jammen tikket det ikke inn et positivt svar fra Snåsa i går. :)

 

Første periode på området Skjæra-Grønnlitrakta. (lengst sør-øst i Snåsa.

 

Har noen vært der de siste åra og kan fortelle litt om ståa der? :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde faktisk jeg hadde fått inn alle svarene på søknadene i år, men jammen tikket det ikke inn et positivt svar fra Snåsa i går. :)

 

Første periode på området Skjæra-Grønnlitrakta. (lengst sør-øst i Snåsa.

 

Har noen vært der de siste åra og kan fortelle litt om ståa der? :D

 

 

grenser mot sjækra med privat vald og det er bra med fugl, men det er ofte kun områder med fugl ikke jamt over det hele,

starter 10sept og holder d gående ut februar og det ble 30 fugler i det området i fjord, uten hund faktisk.

men det er bare å glede seg, spent på hvordan klekkinga blir ligger fremdeles 1-1,5m snø :shock: i området der.

håper bare det smelter for som f. da blir det mye fugl i år :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...