Jump to content

hva tror dere om denne kikkerten til storviltjakt??


småviltjegern

Recommended Posts

Høres ut som et greit valg det. Ikke en gang en "storforstørrelsefan" som meg har kikkerten på noe særlig mer når jeg er på jakt :) Sjøl har jeg en 3-12x50 på jaktbørsa mi, men på vanlig skogsjakt er forstørrelsen sjelden særlig høy.

Link to comment
Share on other sites

Et fornuftig valg til elgrifla: Liten og lett, passe forstørrelse, stabil og pålitelig, kan monteres lavt og du slipper kolbekamforhøyer, god øyeavstand og ikke minst utrolig mye kikkert for pengene. Pga god tilpasning mellom bevegelige deler i zoomsystemet må du ikke dra for hardt til når du monterer kikkerten i ringene, da merker du at zoomringen går tregt. Jeg har brukt min i mange år og har sett utrolig mye elg gjennom den. Når jeg ikke ser å skyte pga denne kikkerten er det for mørkt til å skyte likevel. Så løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Som storviltkikkert (ja småvilt også) så er dette et bra valg innenfor en hviss avstand og det bedømmer man jo selv . Leopold er sollid ,har lang øyeavstand som er et pluss hvis du har noe som sparker litt og den er driftsikker. For min egen del syns jeg seks ganger er litt lite så jeg bruker 3-12x56 pluss en enda litt større for jeg jakter en del i fjell så derfor .

Som ren skogskikkert er ditt valg meget bra . :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...