Jump to content

Kjøpe blyskudd i Sverige


gunleil

Recommended Posts

Jeg bor ikke langt unna grensen, og har planer om å prøve å få jakta i Sverige i høst. Jeg må ganske langt inn i sverige for å få kjøpt haglskudd, og lurer derfor på følgende: jeg skal ganske snart på en helgetur til et sted i sverige hvor de selger skudd. Kan jeg lovlig kjøpe blyskudd der, for så å ta de med til norge og lagre dem her til jeg skal jakte i sverige i høst?

 

Har svært lyst på å jakte med blyskudd der det er lov.

Link to comment
Share on other sites

Sant. Idiotisk av deg å lyre av deg en ufinhet. Ikke alle har den fantastiske kunnskapen som du sikkert har om denne saken. Blir jævlig provosert av slike som deg. Hold heller gørret ditt for deg selv om du ikke kan svare ordentlig.

Link to comment
Share on other sites

det fascinerende er at du med nesten alle andre ting kan kjøpe i utlandet, ta med til norge for så å ta det ut igjen. men blyskudd til hagle er ikke lov =/ Da får du en bot som er høyere enn om du f.eks skulle finne på noe som FAKTISK er farlig.....

 

litt kjipern, men loven er loven....om en liker den eller ikke.

 

kan bare stille seg undrende til NJFF som lot dette blyforbudet skje i det stille....????

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg bor ikke langt unna grensen, og har planer om å prøve å få jakta i Sverige i høst. Jeg må ganske langt inn i sverige for å få kjøpt haglskudd, og lurer derfor på følgende: jeg skal ganske snart på en helgetur til et sted i sverige hvor de selger skudd. Kan jeg lovlig kjøpe blyskudd der, for så å ta de med til norge og lagre dem her til jeg skal jakte i sverige i høst?

 

Har svært lyst på å jakte med blyskudd der det er lov.

 

Ta deg litt god tid du, og kjøp skuddene på jaktturen så sparer du deg selv for masse bråk. (på grensa) for det er som skrevet over her forbudt og inføre sånn uten videre, :D

Link to comment
Share on other sites

For et par år siden spurte jeg våpenkontoret på mitt lokale politikammer om det var anledning til å ta med ammunisjon hjem fra Sverige. Svaret jeg fikk var at jeg kunne ta med "rimelige mengder".

Jeg antar da at dette kun gjelder ammunisjon til våpen man har våpenkort på, samt at det ikke gjelder for eventuell ulovlig ammunisjon (som f.eks. blyhagl).

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

For et par år siden spurte jeg våpenkontoret på mitt lokale politikammer om det var anledning til å ta med ammunisjon hjem fra Sverige. Svaret jeg fikk var at jeg kunne ta med "rimelige mengder".

Jeg antar da at dette kun gjelder ammunisjon til våpen man har våpenkort på, samt at det ikke gjelder for eventuell ulovlig ammunisjon (som f.eks. blyhagl).

 

Mvh Komla

Tror nøkkelen her er at du spurte for et pav år siden. Som det fremgår i saken fra njff så har SFT endret standpunkt siden det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...