Jump to content

Erfaring med mauser m67 skarpskytter mauser.


Recommended Posts

Mange som har bygd seg lang holds rigg av m 67.godt resultat blir det som regel også,til ein fornuftig pris.Budsjettet kan holdes nede vist man holder tunga rett i munnen,Meeeeen,mye pent å få kjøpt og da blir jo ein slakk kokte endå slakkare. :mrgreen:

Har selv ei lang hold`s rigg bygd på ei m 67 og 308 win.fantastisk presis til en fornuftig pris,men kan jo ikke nå dei lengste holda med den,men vi har det morrsomt.Det er det viktigeste til å begynne med :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg har en orginal M67 og en som er ombygd til "wannabe sniperrifle".

M67 er en presis børse som oftest. Å du får som oftest ikke en mer presis børse for en tusenlapp (om du er i stand til å skyte med diopter da ;) )

Med M67en min skyter jeg 50 med 5 sentrum. Å det er en børse jeg fikk for under en tusenlapp.

Link to comment
Share on other sites

M67 er som andre her sier et godt utgangspunkt..Jeg har sjøl modifisert en slik stokk til å passe formålet ennå bedre.. Har du ei med Konsbergs Matchavtrekk, har du et av de fineste avtrekka som er lagd til M98, kassa og 6,5løpene til Kongsberg er svært bra..

 

Det du imidlertid må være obs på, er at en kikkertsiktemontasje på ei M67 er ei customgreie..

Bakre låskassebro har fra kongsberg blitt slipt om til det diopteret som ble brukt, slik at ingen standardmontasjer for M98 passer..det er dog ikke vansklig å få laget en løsning..

 

Go for it..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...