Jump to content

Match patron til Pardini SP 22 LR


TargetMaster

Recommended Posts

Uenig bosnes. Om du likevel trener flere dager i uka år etter år, har du mye igjen for å bruke en kveld eller to på å teste.

 

Siden jeg selv har denne pistolen, merket jeg meg disse fra testen i Vapentidningen:

CCU standard, CCI pistol match, Eley sport (grønn), Eley club (rød), Lapua Polar Biatlon. Av disse er sistnevnte tre ggr så dyr som den nest dyreste.

Link to comment
Share on other sites

Like viktig å finne det merke som går godt i pistol som rifle. Bakdelen med 22LR er at du er avhengi av å kjøpe skudd, du får ikke tilpasset ladingen selv.

Kjøp inn så mye merker du finner og skyt noen serier med hver fra anlegg, eller ransom rest, hvis du har.

Når du finner den som går best, kjøp så mye de har av den lotten. Neste lott kan være annerledes i ditt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Uenig bosnes. Om du likevel trener flere dager i uka år etter år, har du mye igjen for å bruke en kveld eller to på å teste.

 

Siden jeg selv har denne pistolen, merket jeg meg disse fra testen i Vapentidningen:

CCU standard, CCI pistol match, Eley sport (grønn), Eley club (rød), Lapua Polar Biatlon. Av disse er sistnevnte tre ggr så dyr som den nest dyreste.

 

Jada.. Eg har også testa. Alle merka eg har testa heldt 10-aren på 25 meter, men det gjer ikkje eg...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke pressisjonskravet større (mindre) enn at det skal holde 10`rn på 25m, er det vel ikke langt ifra at all ammo klarer det 8)

 

Uannsett må du teste hva som går bra i DIN pistol, hva som går bra i andres våpen, er ganske uinteressant :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har i alle år brukt sk standard plus,denne funker veldig bra i mitt våpen,det som er kritisk er patronlengden

den må ikke overstige 25 mm,noe som har vert tilfelle med noen lotter av cci standard(presisjon er ellers ok).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Kjøpte Norma sine på XXL, de virket meget gode i min Pardini SP22 RF. Bra presisjon og ikke klikk

(har aldri hatt klikk eller funksjonsfeil uansett ammo)

 

Har ikke fettklumpen på seg som CCI har, men på norma`ene så er det et tynt lag over hele patronen.

 

Kosta 1.19 pr stk på kampanje. Noe dyr iforhold til TopShot som koster 0.49 pr stk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...