Jump to content

Tilbake Til KWALATA.


jmonsen

Recommended Posts

Tilbake Til KWALATA.

 

:D:D:D:D

Nå er det kun 10 døgn til Per-S, jeg og 7 andre fra BJF er på vei mot SA og KWALATA. For Per-S og meg blir det gjensyn med et område og folk vi likte. For de andre blir det nytt og spenede.

Jeg har planer om å jakte utradisjonelt denne gangen, har avtale med eier om at jeg skal få prøve meg på Sjakal, Hyene, Bavian og Bushpig :shock::shock: .

Lover et reisebrev med bilder etter hjemkomst.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:D lykke till :mrgreen: men husk er det søkt på lisens for bavian?hvis ikke kan du glemme det for de er blitt utrolig vansklige med utførsels lisenser på bavianer fra rsa bare de siste 3 ukene og hyene??den tviler jeg på at du får lov på da det for tiden ikke gis lisenser på brown hyena (flekket gis det ikke lisenser på )men sørg iallefall for å spørre om alle tags er i orden ellers så kan du risikere at din bavian ikke kommer ut fra Rsa i det hele tatt! kos dere
Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at dere hadde en kjempetur allikevel :D .

T.o.m. i Afrika står ikke dyrene tjoret fast til et tre.

 

Selvsagt er det mange flere arter/antall dyr der nede - enn her oppe i kalde nord - men stort sett må man gjøre en innsats for å få det man vil ha der nede også.

Og selv om innsatsen er 300% - betyr ikke det at man lykkes!

 

På våre turer - blir det sagt at bavian - bruker man ikke dager til å jakte på - men skyter de hvis sjansen byr seg.

 

Man kan se på Animal`s Planet - og forestille seg bavianer som lette skyteskiver - men det er bare feil!

 

Mener jeg :)

Rart dette - men bavianene har en tendens til å holde avstand.

 

Når det er sagt - har jeg en datter som misliker mine "lik" på veggen - og skjønner ikke hvorfor jeg jakter i det hele tatt.

 

Men hun godtar at jeg skyter hjort - og annet spiselig vilt.

 

Men skulle jeg komme hjem med noe som ligner forfedrene våre - ja, da hadde jeg blitt forhatt (mer enn hva jeg er) - og har derfor aldri skutt etter slike dyr (selv om jeg har hatt masse muligheter).

 

Og ikke bare for at hun synes det er "PYTHON", men jeg synes ikke selv noe om å skyte disse dyrene.

 

Ikke kan de brukes som matvilt, og ikke gjør de noen ugagn - sålenge de er inne i bush`en.

 

Når jeg var i Zim - var både apekatter og bavianer til skikkelig ugagn i leiren vår - og 11-åringen (sønn av outfitter`en) som var i leiren - styrte med "hard hånd" - vedr. dette.

Men langt ute i skogen - hvor mange skyter de - gjør de ikke noe ugagn.

Link to comment
Share on other sites

Ikke kan de brukes som matvilt, og ikke gjør de noen ugagn - sålenge de er inne i bush`en. :shock::D Helt uenig der !!jeg har stor respekt for aper som sådanne men bavianer og vervet monkys er rene pesten der vi bor !!de ødelegger for farmerne i området som driver med tomater,druer,vann og honningmeloner og en bande med babboons ødelegger agså de lokales mais åkre derfor driver vi hard jakt på dem på de konsesjonene vi jakter på!! jeg koser meg med litt langholds skyting på hver tur og dette holder jævelskapet nede!!men ett aber er jo at vi mennesker er jo skyld i at det er så mye av nevnte aper vi produserer masse god mat rett under nesene på disse apene og da benytter de seg av tilbudet(stående buffet :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde i alle fall en fin jakt, noen av oss så bavianer, men det ble ikke felt noen. Vi var 8 jegere og hadde såvidt jeg kan huske 36 dyr, to blue monkey og en matgris inkludert.

Ellers ble det skutt impala, kudu, vortesvin, sebra, bleesbok, steenbok, eland, blue wildebeest og bushpig. Jan kommer nok med noen bilder så snart vi får samlet sammen bilder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...