Jump to content

Utgangshastighet på super laddning


v-max

Recommended Posts

har nettop vært og testa ammoen jeg laddet i går kveld.Ladet med 110 gr v-max i 30.06.prøvde med 50gr ladning 51gr,52gr,53gr,og 54gr.50 grainsladninga hadde noen forbløffende gode sammlinger,problemet er at jeg ikke aner hva utgangshastigheten er på denne ladninga,finner ikke denne i noen ladetabeller,så for og finne ut kulebanen må jeg nesten vite hvor mye fart denne kula har.Derfor lurte jeg på om noen av dere vet det?(har ikke måle instrument for og måle farta) :cry:

Link to comment
Share on other sites

nei,de soter ikke.er ikke helt sikker på løpslengden på howaen,mulig jeg tar feil med 54 cm,men mener å ha hørt om det.....kansje jeg skal gå opp 2grain på ladningene,for jeg har jo ikke testet patronene på de lange holdene ennå.flat kulebane er jo noe jeg ønsker da....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hmm, kan dere finn ut hva ei 110 grains v-max kule i 308 win gjennom ei tikka t3 lite vil klare? 56 cm løp tror jeg.

 

Hei.

 

Har ikke ei Tikka t3 lite i 308, men har ei Diamond Hunter Flexi i 308, og den har et løp på 56 cm.

 

Jeg har ladet 110 grains v-max til rundt 1025 m/s (kronografert). 45 grains VV N130, nye Winchester hylser, CCI 200 tennhetter. Og det er ingen trykktegn på hylsene, har også gått opp mot 1100 m/s, men da er det fare på ferde. Så du bør nok ikke starte så altfor høyt.... Presisjon er upåklagelig, 5 skudd innenfor 15-20 mm på 100 m.

 

 

Men, dette er i min rifle, DU kan få helt andre hastigheter.

 

Håper det var til hjelp. Lykke til med ladingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

 

Jeg ladet følgende:

 

Børse: Blazer - R93

Kaliber: 30-06

Kule: Horn. V-Max

Kulevekt: 110 gr

Krutt-type: N-135

Kruttmengde: 49 gr

Hettetype: CCI

Antall patroner: 3

Hylsetype: S&B

Hylse skutt gg.: 2

Total lengde: 80 mm

Friflukt: 1,5 mm

 

Fart (m/s): 909 m/s (snitt på 3 skudd, variasjon 1,8 m/s)

 

Som det kan sees har jeg kun testet med 49gr krutt. Skal prøve meg fram med mer krutt senere.

 

c",)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...