Jump to content

Mauser 03 trail- Erfaringer?


pumpehagle

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en mauser 03 trail.

 

Er det noen som har erfaring med denne rifla?

Bruksområdet blir i hovedsak postering på elg.

 

Hvordan er denne i kaliber 9,3? I og med at det er et kort og lett våpen.

Tenker også på et løp i 6,5x55 for mengetrening og mindre vilt. Med normal lengde og kanskje en demper.

 

Eller burde jeg bare kjøpe ett løp i 30-06?

Link to comment
Share on other sites

Har sett/tafset litt på denne M03 Mauseren, men har ikke prøvd den på skytebanen/jakt. Av det jeg så likte jeg våpenet. Så ut som et røft og tøft arbeidsjern av ei jaktrifle. Litt tungt, men den er vel laget av skikkelig malm, å da blir den solid, men litt tung. Enkelt å skifte kaliber/løp og solide kikkertmontasjer, som var lett å ta av. Det store minuset var prisen da :( . Jeg som er links, må ut med rundt 26000 kr for innstegs modellen, synes det er mye å betale for ei rifle jeg da.

Link to comment
Share on other sites

JEg har ikke skutt med den, men har klådd litt på den. Jeg likte ikke at oppspennersystemet lagde et klikk når man spenner opp. Dette kunne ungås ved å holde en knapp inne. Kom fram til at dette var tuklete. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok hatt en mauser i skapet mitt. Likte igrunn børsa. Men det er jo styggdyrt med montasjer og ekstra løp til denne.

Link to comment
Share on other sites

Hei, er i startgropa på en M03 handel selv.. Iflg. forhandleren jeg bruker kommer det en Light utgave(ca halv kg lettere) nå i disse dager som har en pris på 18995,- Mener han sa den kom i 6.5x55 .308 .30-06 og 9.3x62 i første omgang men løpene gikk omhverandre både på light og std så det vil jo si at man har samme utvalg på løp og to låskasser..

Link to comment
Share on other sites

Hvis hovedhensikten er å bruke den på elgpost, ville jeg heller kjøpt standardutgaven og eventuelt med et kortere løp. Jeg har en slik i 9,3, og er veldig fornøyd. Oppspenneren er genial og helt lydløs. Presisjonen er topp, og kvaliteten er - vel - Mauser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...