Jump to content

Avlastningshjem for hund...


korporal

Recommended Posts

Litt på siden av topic:

 

Noen ungdommer i nabolaget skal debutere som jegere til høsten i et meget bra terreng. Inngangsbiletten var litt takmåking og noe hundepass. Resten av gutta i den gjengen syter over hvor vanskelig det er å skaffe seg jakt... :roll:

 

Ellers har deltagere i et jaktlag et moralsk ansvar ovenfor de som holder laget med hund. Har man anledning så bør man tilby seg å avlaste ved behov.

Link to comment
Share on other sites

Ellers har deltagere i et jaktlag et moralsk ansvar ovenfor de som holder laget med hund. Har man anledning så bør man tilby seg å avlaste ved behov.

 

Den tanken slo meg også for et par uker siden.

Skulle til sverige på festivitas og være borte i tre netter,siden jeg ikke liker og ha hundene (fuglebikkjer) på kennel prøver jeg å aliere meg med familien men denne gangen gikk ikke det.

Prøvde da og ringe rundt til de som pleier å være med å jakte fugl,motagelsen var heller lunken "kan ikke,kona skal shoppe og jeg må passe unga" osv.

Ble tilslutt forbanna og forklarte dem at jeg var drit lei den snyltinga de har bedrevet de siste tjue åra og bidrar dere ikke med hundepass når jeg trenger hjelp,får dere også holde dere hjemme under jakta (jeg som ordner terreng).

Skal si pipa fort fikk en annen låt,4 mann hadde skiftarbeid hjemme hos meg den helgen!

Forklarte dem at det å bidra var noe de måtte forvente i fremtiden,noe man skulle tro var unødvendig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...