Jump to content

Flere håndvåpen i samme kaliber


stig444

Recommended Posts

Jeg har fra før av en vz 75 i 9mm, med et 22 konv.-sett, og en walther ppk i 32 acp.

Nå vil jeg søke om å få kjøpe meg en smith m63 i 22, og en smith m631 i 32 magnum.

Er det noen grunn for at jeg ikke skal få kjøpe disse, siden jeg har en 22 og en 32 fra før?

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder 22lr tror jeg ikke du får noe problem, siden den du har er et konverteringssett altså en våpendel.

Når det gjelder 32 må du nok vise til aktivitet og 10 starter på stevner(tror det er 10 starter, korriger meg hvis det er feil), da kan du få denne som reservevåpen.

Det er også mulig hvis du kan dokumentere bruk i forskjellige grener, men det har blitt mye vanskelige de siste årene.

Mulig du klarer det siden ppk`en går som spesialpistol.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det hvis du skal ha i samme kaliber, men forskjellige program der den du har fra før av ikke er godkjent?

 

Jeg har en 9mm SA til militærfelt, og skal begynne med praktisk og trenger da en 9mm DA til Production. Har dog ikke noen approberte stevner på felt enda, kun finpistol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skal være forberedt på at det nå kommer en dreining i forhold til vektlegging av aktivitet. Skaff deg dokumentasjon på aktivitet i approberte stevner enten det er NSF eller NFPS. Jeg har per i dag 5 stk 9 x19, og det har ikke vært noe problem å få tillatelser.

 

Konkret for deg: Skyt en del stevner militærfelt og standardklassen med din SA. Det skal ikke mange stevnene til før søknaden blir sett på med helt andre øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...