Jump to content

Utkast på Glock


ktm250sx

Recommended Posts

Fikk samme problem med hylser som treffer midt mellom øynene eller i skjermen på capsen med min 9mm Para. Jeg har skutt Fiocchi 9mm 123grain i flere år helt uten dette problemet. Feil retning på hylseutkast oppstod da jeg kjøpte et parti med CCI 115grain. Kvitta med da med CCI`n. Spørsmålet var da om det var lettere kuler med annen ladning, eller om det var CCI`n. Prøvde med Fiocci 115grain, og den gikk helt fint. Konklusjonen min var at jeg allerede hadde ammo som funket, og holder meg til denne. Når det gjelder Glock, så solgte jeg CCI`n jeg ikke kunne bruke til en kompis med Glock. Glocken funket helt fint med CCI`n. Mitt råd er å prøve ulik ammo før du begynner å fikle med skytern.

Link to comment
Share on other sites

Mater den med hjemmeladd da det er noen kronasjer billigere. Remington hylser, federal tennere 5gr. N320 under Berrys 230gr. rn. Har variert ladningen fra 4,8gr til 5.0gr uten noe endring i utkast. Har også prøvd 200gr. swc uten resultat. Kan det være noe hensikt å bytte hylser?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

retningen våpenet kaster hylsene er et resultat av samspillet mellom:

-utdragerens plassering og utforming

-utstøterens plassering og utforming

-utkasteråpningens utforming og plassering

-rekylfjæren

-rekylimpulsen

-hylsedimensjoner

 

det kan sikkert argumenteres for noen andre ting også, men dette er de faktorene jeg ville undersøkt om jeg skulle forsøke å endre på hylseutkastet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...